Τα σφοδρά καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή αγκυροβόλησης και πιθανή αμέλεια από πλευράς πληρώματος είναι οι κύριες αιτίες πίσω από το ναυάγιο του ιστιοπλοϊκού Bayesian στη Σικελία, ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο επικεφαλής του ομίλου ONDECK με έδρα την Αθήνα και ιδιοκτήτης σκαφών αναψυχής Γεράσιμος Γερολυμάτος.
Κληθείς να σχολιάσει τις συνθήκες του δυστυχήματος, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους ο Βρετανός μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς και ακόμη έξι επιβαίνοντες, ο κ. Γερολυμάτος είπε πως κανείς δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να πει με ασφάλεια τι ακριβώς συνέβη.
«Όταν θα γίνει η ανέλκυση του σκάφους τις επόμενες ημέρες θα μπορούν να βγουν ασφαλέστερα συμπεράσματα», σημείωσε, προσθέτοντας παράλληλα πως θεωρεί πολύ δύσκολο το πλήρωμα του σκάφους να μην είχε στα χέρια του προηγουμένως δελτίο καιρού για τις προσεχείς ημέρες, καθώς κατά κανόνα οι λιμενικές αρχές ενημερώνουν τακτικά για επιπλέον μέτρα ασφαλείας λόγω καιρικών συνθηκών.
Πρόσθεσε ότι όλα τα σκάφη, από τα μικρότερα έως τα μεγαλύτερα, έχουν κατασκευαστεί βάσει προδιαγραφών που τα καθιστούν «αβύθιστα», ωστόσο αυτό ισχύει μέχρι κάποιο επίπεδο σφοδρότητας καιρικών συνθηκών.
«Ένας ατυχής συνδυασμός κακοκαιρίας και μη πρόβλεψης από πλευράς πληρώματος φαίνεται πως οδήγησαν στην τραγωδία», επεσήμανε σχετικά, προσθέτοντας πως από τη στιγμή που θα είχαν στα χέρια τους δελτίο καιρού με ασφαλή πρόβλεψη για τις επόμενες ημέρες το σκάφος θα έπρεπε να απομακρυνθεί από την περιοχή και να αναζητήσει μια πιο προστατευμένη από τα καιρικά φαινόμενα τοποθεσία.
Ερωτηθείς σχετικά με το φαινόμενο του υδροστροβίλου, το οποίο φαίνεται πως έπληξε το μοιραίο σκάφος, ο κ. Γερολυμάτος είπε ότι δεν πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο για τη Μεσόγειο φαινόμενο, παρότι δεν παρουσιάζεται με την ίδια συχνότητα σε σχέση π.χ. με την Καραϊβική ή άλλες τροπικές τοποθεσίες, και πως οφείλεται στις μεγάλες αυξομειώσεις της θερμοκρασίας μεταξύ στεριάς και θάλασσας.
«Δεν είναι βέβαιο γιατί έμεινε το σκάφος στη θέση του, ίσως το πλήρωμα υποτίμησε την ένταση του φαινομένου και θεώρησε ότι το σκάφος θα βγει αλώβητο», συμπλήρωσε.
Σε ερώτηση τέλος αν θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο ελλιπούς ενημέρωσης από πλευράς των λιμενικών αρχών, είπε ότι και σε αυτή την περίπτωση δεν μπορεί να μιλήσει κάποιος με ασφάλεια, πρόσθεσε, ωστόσο, ότι πλέον τα συστήματα ενημέρωσης και τα δελτία καιρού είναι υψηλής ακρίβειας, χρησιμοποιώντας τεχνολογίας αιχμής, ενώ σε όλα τα σκάφη τα συστήματα επικοινωνίας, εντοπισμού και έκτακτης ανάγκης είναι πλήρως αυτοματοποιημένα.