Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

11.8 C
Nicosia
Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 | 5:21

McDonalds: Πόσο πωλείται το Big Mac στον κόσμο

Η αρχική επιτυχία της McDonald’s είχε σχέση με την επιμονή στην επιλογή των υλικών. Και αλλες αλυσίδες εστιατορίων στη δεκαετία του 1960 είχαν παρόμοιους κανόνες για την προετοιμασία και την καθαριότητα του φαγητού. Αλλά κανένας δεν τους επέβαλε τόσο αυστηρά, σύμφωνα με το «McDonald’s: Behind the Arches», μια ιστορία της εταιρείας από τον John Love.

Τα καταστήματα θα δοκίμαζαν την περιεκτικότητα σε λιπαρά του βοείου κρέατος με οξύ. Οι εργαζόμενοι θα χρησιμοποιούσαν υδρόμετρα για να ελέγξουν ότι οι πατάτες δεν ήταν πολύ υδαρείς.

Το αποτέλεσμα αυτού του πάθους είναι η ομοιομορφία: το Big Mac είναι σχεδόν το ίδιο παντού, σημειώνει ο Economist.

Δεν είναι όμως η τιμή του.

Αγοραστική δύναμη σε Big Mag

Ένα Big Mac στην Αμερική κοστίζει 5,69 $. Στη ζώνη του ευρώ, κοστίζει το ισοδύναμο των 6,09 $. Και στην Ταϊβάν, κοστίζει μόνο 2,28 δολάρια, λιγότερο από το μισό.

Σύμφωνα με τον Economist, δεν έχει αξία, μονον, να βρεθεί η καλύτερη προσφορά, αλλά και να δοκιμαστεί μια σημαντική οικονομική αρχή, γνωστή ως ισοτιμία αγοραστικής δύναμης.

Σύμφωνα με αυτήν την αρχή, η αξία ενός νομίσματος θα πρέπει να αντανακλά την αγοραστική του δύναμη: την κυριαρχία του σε αγαθά και υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των μπέργκερ. Αν κάτι κοστίζει SKr50 στη Σουηδία και το ίδιο κοστίζει 5 $ στην Αμερική, τότε το SKr10 θα πρέπει να αξίζει 1 $.

Εάν αξίζουν λιγότερο από αυτό, η κορώνα είναι «υποτιμημένη» έναντι του δολαρίου, σύμφωνα με το σημείο αναφοράς του δείκτη Big Mac του Economist.

Μια δυσκολία στη δοκιμή αυτής της αρχής είναι να βρείτε ακριβώς το ίδιο πράγμα και στις δύο χώρες. Αλλά στην περίπτωση του Big Mac, αυτό το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει λυθεί από τους δοκιμαστές στην αλυσίδα εφοδιασμού της McDonald’s.

Τι δείχνει η τελευταία μας σύγκριση των τιμών των μπέργκερ;

Ακριβές χώρες

Οι πλούσιες χώρες είναι συχνά ακριβές. Μερικές βιομηχανίες υψηλής παραγωγικότητας και υψηλής αμοιβής αυξάνουν τους μισθούς.

Αυτό αυξάνει το κόστος και τις τιμές σε λιγότερο παραγωγικούς τομείς που θωρακίζονται από τον ξένο ανταγωνισμό.

Για αυτόν τον λόγο, ο δείκτης Big Mac του Economist διατίθεται και σε μια «προσαρμοσμένη» έκδοση, δεδομένου του ΑΕΠ της χώρας ανά άτομο. Ακόμη και με αυτό το μέτρο, η Ελβετία είναι ακριβή.

Και υπάρχει μια άλλη ανωμαλία: η Αργεντινή. Το πέσο του είναι υπερτιμημένο παρά το γεγονός ότι η χώρα δεν είναι πλούσια.

Μπορείτε να αγοράσετε πάνω από 5.300 πέσος για 5,69 $ στην επίσημη συναλλαγματική ισοτιμία. Αυτό ακούγεται πολύ μέχρι να συνειδητοποιήσετε ότι ένα Big Mac κοστίζει 6.100 πέσος, από 3.150 πέσος μόλις επτά μήνες νωρίτερα.

Σύμφωνα με τον Economist, τελικά ίσως η τιμή ενός Big Mac να μην είναι αντιπροσωπευτική για τα επίπεδα των τιμών στους διάφορους τομείς της οικονομίας.

Η Παγκόσμια Τράπεζα πάντως ηγείται μιας πολύ μεγαλύτερης, πιο εξελιγμένης προσπάθειας για τη σύγκριση των τιμών εκατοντάδων παρόμοιων προϊόντων σε όλο τον κόσμο.

Πηγή: ΟΤ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!