Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

35.8 C
Nicosia
Πέμπτη 19 Ιουνίου 2025 | 16:26

Στο χορό της διπλωματίας τα ηλεκτρικά οχήματα- Το παρασκήνιο Βρυξέλλες -Πεκίνου

Για πολλούς η ανακοίνωση του Πεκίνου ότι ξεκινά έρευνα αντιτάμπινγκ για τις ευρωπαϊκές εισαγωγές χοιρινού και υποπροϊόντων χοιρινού κρέατος είναι η απάντηση για την επιβολή  δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα. Το γεγονός αυτό για πολλούς θεωρείται η κλιμάκωση ενός εμπορικού πολέμου.

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η ένταση στις εμπορικές σχέσεις δεν έχει τα χαρακτηριστικά σύγκρουσης αλλά μιας νομικής οδού για τη διπλωματική προσέγγιση των δύο πλευρών.

Οι δασμοί στα ηλεκτρικά οχήματα

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού οι υψηλοί δασμοί Μπάιντεν στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του Τμήματος 301 της αμερικανικής νομοθεσίας, έχουν ως στόχο να αποκλειστούν σχεδόν εντελώς τα ηλεκτρικά κινεζικά αυτοκίνητα από την αγορά των ΗΠΑ.

Οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 2023, πριν από τους δασμούς της αμερικανικής κυβέρνησης, την έρευνα κατά των κρατικών επιδοτήσεων για τα φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  Η ανακοίνωση δεν αποτέλεσε τεράστιο σοκ. Στις  12 Ιουνίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως θα επιβληθούν επιπρόσθετοι δασμοί, που θα κυμαίνονται από 17,4% ως 38,1%, στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο.

Το Πεκίνο αντέτεινε πως θα λάβει μέτρα για να υπερασπίσει τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών της.

Λαμβάνοντας υπόψη «την οικονομική δομή και τα μεγέθη τους, η Κίνα και η ΕΕ το καλύτερο θα ήταν να συνεργαστούν σε μείζονα οικονομικά και εμπορικά ζητήματα», τονίζεται στο άρθρο που μετέδωσε το Νέα Κίνα.

«Θα ήταν πιο οικονομικά αποδοτικό για την ΕΕ να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της Κίνας προκειμένου να αναπτύξει τη δική της βιομηχανία παραγωγής Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων», προστίθεται.

Σήμερα, η Κίνα κατέστησε γρήγορα σαφές το διακύβευμα της διπλωματικής αποτυχίας, ανακοινώνοντας τη δική της έρευνα αντιντάμπινγκ σε προϊόντα χοιρινού κρέατος της ΕΕ. 

Οι ΗΠΑ με όπλα, οι Ευρωπαίοι με χαρτί και μολύβι

Όπως επεσήμανε ο Sam Lowe της Flint Global σε ανάρτησή του στο Alphaville των FT, οι δασμοί έχουν βαθμονομηθεί για να επιβραδύνουν παρά να σταματήσουν τις κινεζικές πωλήσεις στην ΕΕ. Θα μπορούσαν επίσης να δώσουν κίνητρο στις κινεζικές εταιρείες να επενδύσουν ή να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με ευρωπαϊκές εταιρείες αντί να κηρύξουν την αγορά της ΕΕ εκτός ορίων, ανάλογα με το αν οι κινεζικές εταιρείες αισθάνονται ότι απειλούνται από τον κανονισμό για τις ξένες επιδοτήσεις, και στις ευρωπαϊκές εταιρείες να μεταφέρουν την παραγωγή από την Κίνα στην ΕΕ.

Οι δασμοί δεν θα επιβληθούν πριν από τις 4 Ιουλίου, οπότε υπάρχει χρόνος για διαπραγματεύσεις  μετά την αντίδραση της κινεζικής κυβέρνησης ή των εταιρείων της. Υπάρχει δηλαδή ο χρόνος για τη Γερμανία να ασκήσει πιέσεις στο εσωτερικό της για να αποδυναμώσει τη δράση για να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της. Πρόσφατα ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, τάχθηκε κατά των περιορισμών στο εμπόριο αυτοκινήτων.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας επωφελείται από τις δραστηριότητές της στην Κίνα και θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ασιατικής χώρας εάν το εμπόριο παραμείνει «δίκαιο και ελεύθερο» είπε χαρακτηριστικά ο Σολτς.

Ουσιαστικά η ΕΕ χρησιμοποιεί νομικά εργαλεία για να δομήσει μια διαπραγμάτευση. Μια παρόμοια διαμάχη όπως αυτή ανάμεσα σε ΕΕ και ΗΠΑ ήτοι Airbus-Boeing. Όπως και με την Airbus-Boeing, η προσφυγή στον ΠΟΕ παραμένει μια πιθανότητα και  η Κίνα έχει σχεδόν σίγουρα έτοιμη μια τέτοια υπόθεση, αν χρειαστεί. Η προσφυγή ωστόσο θα ενημερώσει και όχι θα αντικαταστήσει τη διπλωματική εμπλοκή.

Οι Αμερικανοί μπορεί να έχουν απόλυτο δίκιο, εξηγεί ο αρθρογράφος των FT,  ότι οι Ευρωπαίοι έχουν φέρει στυλό και χαρτί σε μια μάχη με μαχαίρια, και δεν υπάρχει κανένας τρόπος να επιβραδυνθεί η επέλαση των κινεζικών EVs πλην μιας Ευρώπης φρούριο. Θα φανεί στο μέλλον. Η διαχείριση της ολοκλήρωσης σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου για ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα του κόσμου αποτελεί μια τεράστια δοκιμασία για την προσέγγιση του εμπορίου που βασίζεται σε κανόνες.

Στις Βρυξέλλες υψηλόβαθμος Κινέζος αξιωματούχος

Το Πεκίνο έχει ήδη ανακοινώσει ότι κορυφαίος Κινέζος αξιωματούχος και ανώτερος σύμβουλος του προέδρου Σι Τζινπίνγκ θα επισκεφθεί τις Βρυξέλλες την επόμενη εβδομάδα, εν μέσω κλιμακούμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ του Πεκίνου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο πρώτος αντιπρόεδρος Ding Xuexiang θα συμπροεδρεύσει στον διάλογο υψηλού επιπέδου ΕΕ-Κίνας για το περιβάλλον και το κλίμα, σύμφωνα με το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών, σηματοδοτώντας την πιο υψηλόβαθμη επίσκεψη Κινέζου αξιωματούχου στην πρωτεύουσα της ΕΕ από το 2019. Ο Ding θα επισκεφθεί επίσης το Λουξεμβούργο.

Ο Ντινγκ, πρώην προσωπάρχης του Σι, αναμένεται να θέσει το θέμα της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να πλήξει τις πωλήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχήματα με επιπλέον δασμούς έως και 38% επιπλέον του 10% που ήδη επιβάλλει η ΕΕ σε όλες τις εισαγωγές αυτοκινήτων.

Πηγή: OT

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήBUSINESSΣτο χορό της διπλωματίας τα ηλεκτρικά οχήματα- Το παρασκήνιο Βρυξέλλες -Πεκίνου