Το Έτος του Δράκου στην Κίνα άνοιξε με αύξηση των καταναλωτικών δαπανών και των ταξιδιών κατά την περίοδο των διακοπών, σηματοδοτώντας μια ώθηση στην οικονομία της χώρας.
Το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού δήλωσε ότι υπήρξαν 474 εκατομμύρια εσωτερικά ταξίδια κατά τη διάρκεια του οκταήμερου εορτασμού του σεληνιακού νέου έτους, αύξηση 34% σε ετήσια βάση και 19% πάνω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία το 2019.
Αυτή η πρωτοχρονιάτικη αργία, η οποία ολοκληρώθηκε επίσημα την Κυριακή, ήταν η πρώτη εδώ και πέντε χρόνια που δεν επηρεάστηκε από την πανδημία του κορονοϊού ή τους σχετικούς περιορισμούς, καθιστώντας την ένα σημαντικό βαρόμετρο του καταναλωτικού συναισθήματος.
Όπως γράφουν οι Financial Times, οι Κινέζοι διαμορφωτές πολιτικής ελπίζουν ότι η εγχώρια ζήτηση θα βοηθήσει να επανέλθει η ετοιμοθάνατη οικονομία , με μια κρίση ακινήτων και την αδύναμη εμπιστοσύνη των επενδυτών να επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό τη δραστηριότητα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, κατά την εορταστική περίοδο οι τουρίστες δαπάνησαν 633 δισεκατομμύρια Rmb (89 δισεκατομμύρια δολάρια), ποσό αυξημένο κατά 47% από πέρυσι και 8% από το 2019
Η στατιστική υπηρεσία της Κίνας ανέφερε νωρίτερα αυτόν τον μήνα μια απότομη συρρίκνωση του δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιανουάριο. Η ανάπτυξη των λιανικών πωλήσεων είναι επίσης αργή εδώ και μήνες.
Λιγότερες δαπάνες ανά τουρίστα
Οι αναλυτές στο Jefferies εκτίμησαν ότι ενώ οι συνολικές τουριστικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια των διακοπών φέτος, οι δαπάνες ανά τουρίστα μειώθηκαν κατά 9,5% από τα επίπεδα του 2019.
Αναλυτές εκτιμούν ότι τα ταξίδια και ο τουρισμός ήταν από τα λίγα φωτεινά σημεία για την οικονομική ανάκαμψη της Κίνας. Τα ταξίδια στη Σιγκαπούρη, τη Μαλαισία και την Ταϊλάνδη κατά τη διάρκεια των διακοπών αυξήθηκαν κατά 30% σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τον ιστότοπο κρατήσεων Trip.com. Σημειώνεται ότι η Σιγκαπούρη και η Μαλαισία επέκτειναν τα ταξίδια χωρίς βίζα στους περισσότερους Κινέζους πολίτες τις τελευταίες εβδομάδες.
Στοιχεία από το υπουργείο Πολιτισμού έδειξαν ότι 3,6 εκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό και 3,2 εκατομμύρια ταξιδιώτες εισήλθαν στην Κίνα κατά τη διάρκεια του ανοιξιάτικου φεστιβάλ.
Το Χονγκ Κονγκ, το οποίο φιλοξένησε την επίδειξη πυροτεχνημάτων στο λιμάνι, αξίας 13 εκατομμυρίων δολαρίων HK (1,7 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ) για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας της Covid-19, δέχθηκε 750.000 επισκέπτες κατά τη διάρκεια των τετραήμερων διακοπών του, 650.000 από τους οποίους προέρχονταν από την ηπειρωτική χώρα.
Το υπουργείο Πολιτισμού είπε ότι το εγχώριο box office της Κίνας για ζωντανές εμφανίσεις απέφερε σχεδόν 800 εκατομμύρια Rmb κατά τη διάρκεια των διακοπών, αυξημένα κατά 80% από πέρυσι. Η Jefferies εκτίμησε ότι οι πωλήσεις εισιτηρίων ανήλθαν σε 5,7 δισεκατομμύρια Rmb κατά τη διάρκεια των πέντε ημερών της περιόδου των διακοπών, με τους θεατές να συρρέουν σε μια ταινία αυτοβοήθειας που ονομάζεται YOLO , για μια υπέρβαρη γυναίκα που χάνει κιλά και βρίσκει τον εαυτό της στην πυγμαχία.
Πηγή: OT