Η Κίνα ξεπέρασε το 2023 την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας οχημάτων παγκοσμίως, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Ιαπωνίας (JAMA) που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη.
Η Ιαπωνία εξήγαγε 4,42 εκατομμύρια οχήματα το 2023, σύμφωνα με την JAMA, ενώ η Κίνα εξήγαγε 4,91 εκατομμύρια, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM).
Η Υπηρεσία τελωνείων της Κίνας ανέβασε τον αριθμό ακόμη πιο ψηλά, στα 5,22 εκατομμύρια οχήματα, που αποτελεί μεγάλη ετήσια αύξηση κατά 57%.
Σε μηνιαία βάση, η Κίνα είχε διαφανεί από προηγουμένως ότι εξήγαγε περισσότερα οχήματα από την Ιαπωνία, αλλά τα στοιχεία της Τετάρτης επιβεβαίωσαν ότι ήταν επίσης πρώτη στις εξαγωγές οχημάτων για ολόκληρο το έτος.
Σε αντίθεση με τους Κινέζους ομολόγους τους, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Toyota — που επιβεβαιώθηκε εκ νέου την Τρίτη ως η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις ανά μονάδα προϊόντος -, παράγουν επίσης τεράστιες ποσότητες οχημάτων σε άλλες χώρες.
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας έχει ανθήσει τα τελευταία χρόνια σε μεγάλο βαθμό λόγω των μαζικών επενδύσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έναν τομέα στον οποίο οι ιαπωνικές εταιρείες ήταν πιο προσεκτικές.
Οι Ιάπωνες κατασκευαστές έχουν στοχεύσει εδώ και καιρό στα υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν την ενέργεια των μπαταριών και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έναν τομέα στον οποίο πρωτοστάτησαν με το Toyota Prius.
Η κινεζική εταιρεία BYD ξεπέρασε αυτό το μήνα την πρώτη θέση από την Tesla σε σχέση με τις περισσότερες πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, έχοντας επωφεληθεί από την ισχυρή στήριξη που πρόσφερε η Κυβέρνηση του Πεκίνου στον αναπτυσσόμενο αυτό τομέα.
Η BYD λειτούργησε το 1995 ως κατασκευαστής μπαταριών και αργότερα έστρεψε την προσοχή της στην παραγωγή plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Η εταιρεία με έδρα τη Σενζέν ανταγωνίζεται την Tesla στην τιμή εντός της Κίνας και στην Ευρώπη.