Λιγότερες και μεγαλύτερες τράπεζες, εδραίωση της ψηφιοποίησης και έντονη χρήση του Artificial Generative Intelligence θα αποτελέσουν το σκηνικό του μέλλοντος για τον τραπεζικό κλάδο, σύμφωνα με τον Ανώτατο Διευθυντή Τραπεζικής της Ελληνικής Τράπεζας, Φοίβο Στασόπουλο, ο οποίο μίλησε κατά τη διάρκεια του 11ου Banking Forum & Fintech Expo.
Κατά την ομιλία του ο κ. Στασόπουλος ανέλυσε τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο τραπεζικός τομέας, επισημαίνοντας ότι η μεγαλύτερη από όλες είναι η ανάγκη για διαρκή εξέλιξη και αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη. Όπως είπε, η εμφάνιση των Neo Banks έχει αυξήσει τον ανταγωνισμό για τις παραδοσιακές τράπεζες, ωθώντας και αυτές να επιταχύνουν την τεχνολογική τους εξέλιξη.
Στο ερώτημα ποιες θα επικρατήσουν, ο Στασόπουλος τόνισε ότι οι Neo Banks έχουν να αντιμετωπίσουν δύο σοβαρές προκλήσεις. Από τη μία, η προσέλκυση και διατήρηση νέων πελατών και από τη άλλη το πώς θα καταστούν κερδοφόρες, καθώς συνήθως ξεκινούν με μηδενικές χρεώσεις αλλά και προωθητικές ενέργειες, όπως €100 για κάθε νέο πελάτη, με αποτέλεσμα να κάνουν ζημιές αντί κέρδος, τουλάχιστον στα αρχικά στάδια λειτουργίας τους. Όπως είπε, οι Neo Banks είναι περισσότερο κίνητρο βελτίωσης παρά απειλή για τις παραδοσιακές τράπεζες και είναι πολύ πιθανόν στο μέλλον να δούμε εξαγορές, καθώς οι τελευταίες θα επιδιώξουν να αποκτήσουν την τεχνογνωσία των πρώτων και να ενισχύσουν την ψηφιακής τους μετεξέλιξη.
Ο Ανώτατος Διευθυντής Τραπεζικής της Ελληνικής Τράπεζας αναφέρθηκε επίσης στις τάσεις του σύγχρονου τραπεζικού, κλάδου ανάμεσα στις οποίες κατέγραψε την ύπαρξη λιγότερων και μεγαλύτερων τραπεζών. Η εδραίωση της ψηφιοποίησης των τραπεζικών υπηρεσιών και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι ακόμη δύο χαρακτηριστικά που θα δούμε στην πορεία, ενώ η εξατομικευμένη τραπεζική εμπειρία μπαίνει σε προτεραιότητα.
Όπως είπε, η Ελληνική Τράπεζα δημιουργεί έξυπνα εργαλεία με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, την αυτοματοποίηση των διαδικασιών και τη βελτίωση της εμπειρίας του σε θέματα πιστωτικών διευκολύνσεων. Μειώνουμε τον χρόνο που χρειαζόμαστε για να απαντήσουμε στον πελάτη, ενώ του προσφέρουμε λύσεις στα μέτρα του. Μερικά από τα εργαλεία μας είναι το ‘RAROC’ για την καλύτερη τιμολόγηση του πελάτη και το ‘Customer 360’ για την αξιοποίηση των δεδομένων του πελάτη, ώστε μέσα από την ανάλυση δεδομένων να «δημιουργήσουμε» μια συνολική εικόνα, μια εικόνα 360 μοιρών, δίνοντας στον πελάτη την εξατομικευμένη λύση που χρειάζεται. Επιπλέον, αναφέρθηκε σε εργαλεία τα οποία δίνουν τη δυνατότητα επιβράβευσης και ορθότερης τιμολόγησης του πελάτη σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η έξυπνη τραπεζική, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζικών υπηρεσιών αλλά ο τρόπος με τον οποίο οι πελάτες της νέας γενιάς θα συνεργάζονται με τα πιστωτικά ιδρύματα αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια του πάνελ συζήτησης όπου έλαβε μέρος ο Χρίστος Εοτζουριάν, Επικεφαλής Τεχνολογίας και Ψηφιακής της Ελληνικής Τράπεζας.