Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

14.8 C
Nicosia
Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 | 2:45

Ναυάγιο στη Λέσβο: Νέα στοιχεία – Δεν είχε δηλωθεί η μηχανική βλάβη, Αιγύπτιος ναύτης ο νεκρός

Αναγνωρίστηκε η σορός που εντοπίστηκε χθες, Κυριακή, στη θαλάσσια περιοχή που βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο «Raptor» ανοιχτά της Λέσβου. Όπως έγινε γνωστό, πρόκειται για Αιγύπτιο ναύτη.

Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής έχει διασωθεί ένας ακόμα Αιγύπτιος από το 14μελές πλήρωμα, ο οποίος σώθηκε χάρη σε ένα βαρέλι από το οποίο κρατιόταν για σχεδόν 4 ώρες.

Ο Αιγύπτιος μηχανικός αποκάλυψε ότι το πλοίο έμπαζε νερά από το βράδυ του Σαββάτου, αλλά, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου, δεν δηλώθηκε μηχανική βλάβη.

 

«Θα έπρεπε να έχει ειδοποιήσει για την εισροή υδάτων στο πλοίο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από τον θάλαμο επιχειρήσεων και να μπορέσει να δοθεί βοήθεια εγκαίρως. Ειδοποίησε στις 08:20 το πρωί της Κυριακής κάνοντας γνωστό πως έχει πάρει κλίση και στις 07:00 είχε δηλώσει μηχανική βλάβη, ενώ σύμφωνα με τις μαρτυρίες του διασωθέντα αυτό συνέβαινε καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξίου, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Τα δεδομένα τα οποία οδήγησαν σε αυτή την ναυτική τραγωδία θα τα δει η προανάκριση, από εκεί και πέρα είναι αυτονόητο ότι όταν έχεις εισροή υδάτων ή μηχανική βλάβη πρέπει άμεσα να ειδοποιήσεις και να σου παρασχεθεί βοήθεια η οποία απαιτείται» τόνισε.

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έρευνες

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων ναυτικών.

Αυτή τη στιγμή επιχειρούν στην περιοχή δυο πλωτά του Λιμενικού Σώματος, ένα πλοίο ανοικτής θαλάσσης και ένα παράκτιο πλοίο, καθώς και ένα ελικόπτερο του Λιμενικού Σώματος μαζί με 4 παραπλέοντα.

Σκάφος του Λιμενικού στις έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών

Λόγω της κακοκαιρίας Bettina, την Κυριακή το Λιμενικό επιχειρούσε στην περιοχή του ναυαγίου, υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες με τους ανέμους να φτάνουν μέχρι τα 9 μποφόρ και τα κύματα τα 4 μέτρα.

Τι συνέβη – Το χρονικό του ναυαγίου

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου, που μετέφερε 6.000 τόνους αλάτι, ήταν θέμα χρόνου.

Στις 3:06 τα ξημερώματα της Κυριακής, 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, το πλοίο σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Στις 4:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 7:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.

Μία ώρα μετά, στις 8:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!