Μαζί με την κυκλοφορία του iOS 14.3, της νέας έκδοσης του λειτουργικού συστήματος για φορητές συσκευές, η Apple προχώρησε στο λανσάρισμα ενός εργαλείου που θα αυξάνει την διαφάνεια καθώς θα φανερώνει τα δεδομένα που συλλέγουν οι δημιουργοί των εφαρμογών.
Το εν λόγω εργαλείο, που η Apple αποκαλεί “nutrition labels”, λανσαρίστηκε την Δευτέρα και θα πληροφορεί τους χρήστες σχετικά με τα δεδομένα που απαιτεί να συγκεντρώσει μία εφαρμογή πριν αυτή ”κατέβει” και εγκατασταθεί σε μία συσκευή. Η συγκεκριμένη λειτουργία (“ετικέτα” κατά την Apple) είναι διαθέσιμη μέσω της σελίδας της εκάστοτε εφαρμογής στο App Store, όπου επιπρόσθετα ο ενδιαφερόμενος χρήστης μπορεί να δει πρόσθετες πληροφορίες όπως τις αξιολογήσεις, την τιμή και τα στιγμιότυπα οθόνης.
Σύμφωνα με την Apple η λειτουργία αυτή είναι ένα ακόμα βήμα για την προώθηση τόσο της ιδιωτικότητας του χρήστη όσο και της δυνατότητας να έχει τον απόλυτο έλεγχο των εφαρμογών του. Η προσθήκη έρχεται μετά τις πρόσφατες, αντίστοιχες αναβαθμίσεις του λειτουργικού Safari (για τους υπολογιστές της εταιρείας). Πλέον, οι πληροφορίες αυτού του είδους θα είναι προ-απαιτούμενο για να όλες τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στα διάφορα λειτουργικά συστήματα της εταιρείας (iOS, iPadOS, MacOS, WatchOS και TVOS), φυσικά και για τις εφαρμογές που διαθέτει η ίδια η Apple.
Ουσιαστικά τις “ετικέτες” καταρτίζουν οι ίδιοι οι δημιουργοί των εφαρμογών, δίνουν δηλαδή στην δημοσιότητα τις δικές τους πρακτικές ιδιωτικότητας. Αυτό σημαίνει ότι οι developers θα επιτρέπουν στους χρήστες να μάθουν τι στοιχεία συγκεντρώνουν μέσω των εφαρμογών τους αλλά και πώς εκμεταλλεύονται και χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα δεδομένα.
Για να δει κάποιος τις συγκεκριμένες πληροφορίες αρκεί να μπει στο App Store, να εντοπίσει την εφαρμογή που τον ενδιαφέρει, να εντοπίσει το πλήκτρο App Privacy και πιέζοντάς το να δει όλες τις σχετικές πληροφορίες.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη κίνηση της Apple προκάλεσε την έντονη αντίδραση της Facebook, η οποία θεωρρεί ότι αυτή η πρακτική θα βλάψει τις μικρές επιχειρήσεις και τον τρόπο που διαφημίζονται μέσω των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης που προσφέρει. Μάλιστα, τα επιχειρήματα της Facebook φιλοξενήθηκαν σε καταχωρήσεις στις εφημερίδες New York Times, Wall Street Journal και Washington Post.