Διευρύνοντας την γκάμα των προϊόντων που διαθέτει μέσω της πλατφόρμας της η Amazon ανακοίνωση ότι από το επόμενο έτος θα επιτρέπει στους αντιπροσώπους αυτοκινήτων να πωλούν αυτοκίνητα μέσω του site της, ξεκινώντας από τη νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai.
Η εταιρεία μπήκε σταδιακά στην αγορά αυτοκινήτων όλα αυτά τα χρόνια, εγκαινιάζοντας ψηφιακές εκθέσεις στον ιστότοπό της για τους αγοραστές, επιτρέποντάς τους να ερευνούν και να συγκρίνουν οχήματα, αλλά όχι να τα αγοράζουν απευθείας μέσω της Amazon. Οι καταναλωτές μπορούν επίσης μέσω της ιστοσελίδας της, να αγοράσουν προϊόντα αυτοκινήτου, όπως ανταλλακτικά και ελαστικά.
Επιλογές
Από το 2024, η Amazon θα επιτρέψει στους αγοραστές να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο μέσω διαδικτύου και στη συνέχεια να το παραλάβουν από την τοπική αντιπροσωπεία τους. Οι καταναλωτές θα μπορούν να αναζητούν διαθέσιμα οχήματα στην περιοχή τους, να κάνουν μια επιλογή και μετά να κάνουν check out στο Amazon. Η εταιρεία είπε ότι η νέα λειτουργία θα «δημιουργήσει έναν άλλο τρόπο για τους αντιπροσώπους να αποκτήσουν επίγνωση της επιλογής τους και να προσφέρουν άνεση στους πελάτες τους».
Δεν είναι σαφές ακόμα αν ο πραγματικός πωλητής θα είναι η Amazon ή ο αντιπρόσωπος. Όπως υπογραμμίζει το CNBC, παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai έχουν πολύπλοκες σχέσεις με αντιπροσώπους που υποστηρίζονται, σε πολλές πολιτείες, από νόμους που καθιστούν δύσκολη ή παράνομη την παράκαμψη των franchised αντιπροσώπων και την πώληση νέων οχημάτων απευθείας στους καταναλωτές.
Η Tesla και άλλες start-ups ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Rivian έχουν αναπτύξει λύσεις σε πολλές πολιτείες για την πώληση οχημάτων απευθείας διαδικτυακά στους καταναλωτές.
Περιλαμβάνουν την έναρξη της πώλησης σε πολιτείες που δεν θέτουν εκτός νόμου την πρακτική ή τη λήψη νομικών μέτρων για την καταπολέμηση τέτοιων νόμων, όπως έκαναν στο Μίσιγκαν.
Υπάρχουν λιγότερο αυστηροί νόμοι σχετικά με τις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων, γεγονός που διευκολύνει τις εταιρείες όπως η Carvana και άλλες να πωλούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά στο διαδίκτυο απευθείας στους καταναλωτές.