Η Tesla, η General Motors και η Ford, αποφάσισαν να είναι πιο προσεκτικές όσον αφορά την επέκταση της παραγωγικής ικανότητας των εργοστασίων ηλεκτρικών οχημάτων, επικαλούμενες οικονομική αβεβαιότητα και υπογραμμίζοντας τους φόβους για επιβράδυνση της ζήτησης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, δήλωσε την Τετάρτη ότι ανησυχεί ότι το υψηλότερο κόστος δανεισμού θα εμπόδιζε τους πιθανούς πελάτες να αγοράσουν τα οχήματά της παρά τις σημαντικές μειώσεις των τιμών και ότι θα περιμένει να δει πού πάει η οικονομία προτού ενισχύσει το εργοστάσιο στο Μεξικό.
«Οι άνθρωποι διστάζουν να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο εάν υπάρχει αβεβαιότητα στην οικονομία», είπε ο Μασκ.
Τα σχόλια του Μασκ, τα οποία οδήγησαν τις μετοχές της Tesla σε πτώση άνω του 4% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο της αγοράς, έρχονται μετά από προειδοποιήσεις από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η GM δήλωσε την Τρίτη ότι θα καθυστερήσει κατά ένα χρόνο την παραγωγή των ηλεκτρικών φορτηγών Chevrolet Silverado και GMC Sierra σε εργοστάσιο στο Μίσιγκαν, επικαλούμενη τη σταθεροποίηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Ford δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα κόψει προσωρινά μία από τις τρεις βάρδιες στο εργοστάσιο που κατασκευάζει το ηλεκτρικό φορτηγό F-150 Lightning. Η αυτοκινητοβιομηχανία τον Ιούλιο επιβράδυνε την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων, μετατοπίζοντας τις επενδύσεις σε επαγγελματικά οχήματα και υβριδικά.
Η εταιρεία startup παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων Lucid την Τρίτη ανέφερε μείωση σχεδόν 30% στην παραγωγή του τρίτου τριμήνου και μόνο οριακή αύξηση στις παραδόσεις παρά τις μεγάλες εκπτώσεις, αυξάνοντας τις ανησυχίες για τη ζήτηση για το πολυτελές αυτοκίνητο Air.
Η Rivian που υποστηρίζεται από την Amazon, η οποία κατασκευάζει ηλεκτρικά φορτηγά και σπορ οχήματα, απογοήτευσε επίσης τους επενδυτές αυτόν τον μήνα, όταν απέφυγε να αυξήσει την πρόβλεψη παραγωγής για ολόκληρο το έτος παρά τα ισχυρότερα από τα αναμενόμενα νούμερα για το τρίτο τρίμηνο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα με γνώμονα τον τρόπο με τον οποίο θα εξελιχθούν τα επόμενα τρίμηνα. Οι ανησυχίες για την επιβράδυνση της ζήτησης αυξάνονται ακριβώς καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τους περιορισμούς της εφοδιαστικής αλυσίδας που κατέστρεψαν τα σχέδια παραγωγής.
Το Reuters ανέφερε τον Ιούλιο ότι η αγορά των ΗΠΑ δεν αναπτυσσόταν αρκετά γρήγορα ώστε να αποτρέψει τη συσσώρευση απούλητων ηλεκτρικών οχημάτων σε ορισμένες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.
Για να αποφευχθεί η μείωση της ζήτησης, η Tesla, με κορυφαία στον κλάδο περιθώρια κέρδους, ήταν η πρώτη και πιο επιθετική στη μείωση των τιμών, αναγκάζοντας και άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.
Ωστόσο, ο Μασκ είπε ότι το υψηλότερο κόστος χρηματοδότησης λόγω των αυξανόμενων επιτοκίων με στόχο την καταπολέμηση του επίμονα υψηλού πληθωρισμού σε ορισμένες περιπτώσεις σχεδόν εξ ολοκλήρου αντιστάθμισε τη μείωση των τιμών, κάνοντας επιφυλακτικούς τους καταναλωτές που θέλουν να απομακρυνθούν από τα βενζινοκίνητα οχήματα.
“Αν τα επιτόκια παραμείνουν υψηλά… είναι πολύ πιο δύσκολο για τους ανθρώπους να αγοράσουν το αυτοκίνητο. Απλώς δεν μπορούν να το αντέξουν οικονομικά”, είπε ο Μασκ, προσθέτοντας ότι θα “επιτάχυνε” την επέκταση του εργοστασίου του Μεξικού εάν τα επιτόκια πέσουν.
Αυτό δεν αναμένεται στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι τον Ιούνιο του 2024, με βάση τις τρέχουσες εκτιμήσεις της αγοράς, με τα πρόσφατα ισχυρά οικονομικά στοιχεία να υποδηλώνουν ότι η κεντρική τράπεζα ενδέχεται να αφήσει τα επιτόκια υψηλότερα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.