Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

12.8 C
Nicosia
Τρίτη 1 Απριλίου 2025 | 5:29

Ιαπωνία: Είναι ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο- Ποια χώρα θα της «φάει» τη θέση

Η Κίνα πρόκειται να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο μέχρι το τέλος του 2023, σύμφωνα με τη Moody’s Analytics.

«Η Κίνα γύρισε το παιχνία κατά την πανδημία καθώς πέρασε τη Νότια Κορέα το 2021 και τη Γερμανία το 2022, και έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων», ανέφερε ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας σε έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα.

Πλέον πλησιάζει και την Ιαπωνία, ανέφερε η έκθεση, προσθέτοντας ότι το έλλειμμα ήταν κατά μέσο όρο περίπου 70.000 αυτοκίνητα το μήνα το τρίμηνο του Ιουνίου, σε σύγκριση με σχεδόν 171.000 την ίδια περίοδο πέρυσι.

«Με αυτόν τον ρυθμό, η Κίνα βρίσκεται σε καλό δρόμο να ξεπεράσει την Ιαπωνία μέχρι το τέλος του έτους», έγραψαν οι οικονομολόγοι της Moody’s.

Πού οφείλεται η άνοδος της Κίνας

Η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα οδήγησε τις συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα πέρα ​​από τα επίπεδα που ήταν πριν από την πανδημία.

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι εισπράξεις από εξαγωγές EV της Κίνας διπλασιάστηκαν, συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι. Συγκριτικά, οι συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη – που περιλαμβάνουν τόσο παραδοσιακά οχήματα όσο και ηλεκτρικά οχήματα – δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

Παράλληλα, η Κίνα ευνοείται από υο ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην παραγωγή κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου, το οποίο η Moody’s ανέφερε ως παράγοντα που δίνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες της ένα πλεονέκτημα όσον αφορά το κόστος παραγωγής EV.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Moody’s, η Κίνα παράγει πάνω από το μισό της παγκόσμιας προσφοράς λιθίου, χάρη στο χαμηλό κόστος εργασίας της σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της Ιαπωνία και Νότια Κορέα. Η Κίνα διαθέτει επίσης περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας ικανότητας διύλισης του μετάλλου.

Ως αποτέλεσμα, μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο έχουν δημιουργήσει εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των Tesla και BMW.

Ωστόσο, η Moody’s σημείωσε ότι οι ξένες μάρκες δεν επισκίασαν τις τοπικές μάρκες όπως η Chery και η SAIC. «Πράγματι, η ταχύτητα με την οποία η Κίνα έχει αγκαλιάσει τις νέες τεχνολογίες στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι απαράμιλλη», ανέφεραν οι οικονομολόγοι.

Η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η οποία φιλοξενεί μερικές από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως η Νότια Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία, έχει δει μικτή ανάκαμψη στις εξαγωγές αυτοκινήτων, τόνισε ο Moody’s.

Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν σχεδόν το 30% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως πέρυσι, σε σύγκριση με λιγότερο από 5% που πωλήθηκαν πριν από την πανδημία. Ο Moody’s απέδωσε την άνοδο της ζήτησης EV εν μέρει στις «μεγάλες περικοπές τιμών από τους Κινέζους κατασκευαστές και τη γενναιόδωρη κρατική υποστήριξη». Για παράδειγμα, ο φόρος αγοράς 10% στα νέα αυτοκίνητα απαλλάσσεται για τα EV από το 2014.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!