Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

19.8 C
Nicosia
Τετάρτη 9 Απριλίου 2025 | 20:29

Πτώση Canadair: Οι μαρτυρίες, τα ερωτήματα και τα δεδομένα

Σε κλίμα οδύνης η χώρα συνεχίζει τη μάχη με τα πύρινα μέτωπα, που μένουν ενεργά, αλλά και αναζητεί απαντήσεις για την τραγωδία στην Κάρυστο, όπου η συντριβή Canadair στοίχισε τη ζωή δύο πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ο σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών, και ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, 27ετών, επιδεικνύοντας ηρωισμό έχασαν τη ζωή τους παλεύοντας να σώσουν ζωές. Η μοιραία πτήση, κατά την οποία το ακροπτερύγιο του Canadair, χτύπησε σε κλαδί δέντρου με αποτέλεσμα να αποκολληθεί ο πλωτήρας, ήρθε αφού είχαν ήδη σβήσει μισό βουνό.

Ο αντιπτέραρχος, Γ. Γερούλης, που ήταν αυτόπτης μάρτυρας της μοιραίας πτήσης, μίλησε στον ΣΚΑΪ.

«Οι πιλότοι έδειξαν ότι είχαν εμπειρία, αποτελεσματικότητα και ψυχή. Ο τρόπος που επιχειρούσαν ήταν αξιοθαύμαστος. Είχαν σχεδόν ολοκληρώσει το έργο τους. Είχαν ήδη σβήσει το μισό βουνό» τόνισε μεταξύ άλλων.

«Αυτό που είδα ήταν μία πολύ χαμηλή πτήση για να είναι αποτελεσματική. Από τη στιγμή που χτύπησε και πήρε κάθετη δεξιά κλήση, δεν μπορούσε να επανέλθει, ήταν μοιραίο το αποτέλεσμα… Σίγουρα προσπάθησαν, αλλά φάνηκε ότι δεν λειτούργησαν τα πηδάλια».

Ο ταξίαρχος ε.α., Μ. Κρασσάς (του οποίου ο γιος ήταν χειριστής στο δεύτερο πυροσβεστικό αεροσκάφος που ακολουθούσε το μοιραίο Canadair) μίλησε στο Open για τις συνθήκες της τραγωδίας.

«Οι δύο πιλότοι προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στην κατάσβεση. Στη δεξιά στροφή χτύπησε το ακροπτερύγιο και αποκολλήθηκε ο πλωτήρας. Δική μου προσωπική εκτίμηση είναι ότι χτύπησε και τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Από εκείνη τη στιγμή το σκάφος ήταν ανεξέλεγκτο» είπε.

Σημείωσε ακόμη ότι η φωτιά και ο πυκνός καπνός δεν επέτρεπε στους χειριστές να δουν τα δέντρα. «Αυτό μου είπε και ο γιος μου, που ακολουθούσε. Δεν μπορούσε να τα δει».

Όπως είπε «είχαν ήδη σβήσει μισό βουνό και αυτή ήταν η τελευταία ρίψη».

Από την πλευρά του o Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης, σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ και στον ΣΚΑΪ τόνισε πως πόρισμα δεν μπορεί να βγει εξ αποστάσεως, ωστόσο υπάρχουν κάποια δεδομένα και προκύπτουν κάποια ερωτήματα. «Το βίντεο αυτό θα μας στοιχειώνει για πάντα, αλλά μας δίνει κάποια στοιχεία».

«Βλέπουμε το προφανές, το αεροπλάνο χτυπάει με το πτερύγιο τις κορυφές των δέντρων. Ήταν όμως η μοναδική ζημία που υπέστη;». Αυτό είναι το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί, όπως είπε.

Παλαιότητα δεν σημαίνει κίνδυνο

Ο κ. Καραϊωσηφίδης είπε το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν κατασκευής 1977-78 και δεν βρίσκεται σε παραγωγή πια. Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει, πως η παλαιότητα δεν σημαίνει κίνδυνο.

«Βγάζουν βλάβες, υπάρχουν προβλήματα υποστήριξης, όπως τα ακριβά ανταλλακτικά. Αλλά ένα αεροπλάνο μπορεί να πετάει όσο υπάρχουν ανταλλακτικά και συντηρείται. Κάθε πρωί που ένας μηχανικός το ελέγχει, το παραδίδει αξιόπλοο» σημείωσε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!