Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

31.8 C
Nicosia
Κυριακή 22 Ιουνίου 2025 | 20:05

Οι ιπτάμενοι «πυροσβέστες» που δεν πετούν στην Ελλάδα

Μπορεί στην Ελλάδα να γνωρίζουμε και να χρησιμοποιούμε ως εναέρια μέσα επιχειρήσεων πυρόσβεσης τα αεροσκάφη καναντέρ και κάποια ελικόπτερα αλλά υπάρχουν διαφόρων τύπων και χρήσεων τέτοιου είδους ιπτάμενα μέσα. Ας ρίξουμε μια ματιά σε ορισμένα από αυτά που δεν χρησιμοποιούντα επειδή πιθανώς σε κάποιες περιπτώσεις τουλάχιστον δεν είναι συμβατά με τις ανάγκες ή/και υποδομές χρήσης τους.

Single Engine Airtanker (SEAT)
Μάξιμουμ Ταχύτητα: 355 χλμ./ώρα

Χωρητικότητα: 800 γαλόνια υλικού πυρόσβεσης (νερό ή επιβραδυντικό πυρκαγιάς)

Το μονοκινητήριο αεροσκάφος (SEAT) είναι το μικρότερο από τα πυροσβεστικά αεροπλάνα. Χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον για την κατάσβεση hotspots – περιοχές της γης όπου η φωτιά είτε έχει μόλις ξεκινήσει είτε είναι αρκετά ζεστή ώστε να ανάβει ανά πάσα στιγμή. Λόγω του μικρού του μεγέθους, μεταφέρει μόνο περίπου 800 γαλόνια επιβραδυντικού πυρκαγιάς. Ωστόσο, το μέγεθός του μπορεί επίσης να είναι ένα πλεονέκτημα, καθώς μπορεί εύκολα να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε διάφορους τύπους εδάφους και μικρούς διαδρόμους.

Μεγάλο Εναέριο Τάνκερ (LAT)
Μάξιμουμ Ταχύτητα: 800 χλμ./ώρα

Χωρητικότητα: 2-4 χιλιάδες γαλόνια υλικού πυρόσβεσης (νερό ή επιβραδυντικό πυρκαγιάς)

Τα μεγάλα LAT με χωρητικότητα είναι πολύ χρήσιμα  στην κατάσβεση δασικών πυρκαγιών καθώς μπορούν να ρίξουν μεγάλες ποσότητες νερού ή επιβραδυντικού υλικού πάνω από τον στόχο τους. Ωστόσο το μέγεθός τους καθιστά δύσκολη τη παρατεταμένη τους χρήση εξαιτίας της δύσκολης απογείωσης-προσγείωσης τους.

Πολύ Μεγάλο Εναέριο Τάνκερ (VLAT)
Μάξιμουμ Ταχύτητα: 965 χλμ./ώρα

Χωρητικότητα: 8-24 χιλιάδες γαλόνια υλικού πυρόσβεσης (νερό ή επιβραδυντικό πυρκαγιάς)

Τα πολύ μεγάλα αεροσκάφη VLAT είναι εξαιρετικά χρήσιμα για την ρίψη τεράστιων ποσοτήτων νερού ή επιβραδυντικού υλικού πάνω από φλεγόμενες δασικές περιοχές.

Σκούτερ νερού
Μάξιμουμ ταχύτητα: 223 χλμ/ώρα

Χωρητικότητα: χιλιάδες γαλόνια υλικού πυρόσβεσης (νερό ή επιβραδυντικό πυρκαγιάς)

Ένα σκούτερ νερού είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομα τους, ένα μικρό αεροπλάνο που μπορεί να αιωρείται πάνω από ένα υδάτινο σώμα, όπως μια λίμνη, και να απορροφήσει έως και 1,600 γαλόνια νερού σε διάστημα περίπου 12 δευτερολέπτων. Αυτό του επιτρέπει να ξαναγεμίσει τις δεξαμενές νερού του γρήγορα και να επιχειρήσει ξανά. Πετούν χαμηλά, όχι περισσότερο από 50 μέτρα πόδια πάνω από το επίπεδο του εδάφους, έτσι ώστε να μπορούν να διανείμουν νερό με μεγαλύτερη ακρίβεια στις εστίες τις φωτιές για να αποτρέψουν την εξάπλωση της φωτιάς.

Μονάδες Εναέριας Επιτήρησης

Οι μονάδες εναέριας επιτήρησης, γνωστές και ως μολύβδινα αεροπλάνα, είναι συνήθως οι τύποι πυροσβεστικών αεροπλάνων που κατευθύνονται πρώτα σε μια πυρκαγιά. Η δουλειά τους είναι να αξιολογούν την περιοχή για την παροχή πληροφοριών στις πυροσβεστικές δυνάμεις. Σημειώνουν ανάμεσα στα άλλα τις περιοχές όπου τα αεροσκάφη πρέπει να ρίξουν το νερό ή το επιβραδυντικό υλικό.


Τα αεροπλάνα εναέριας επίθεσης είναι μικρά, εξαιρετικά ευέλικτα αεροπλάνα που επιτρέπουν στους επιτελείς μιας επιχείρησης κατάσβεσης πυρκαγιάς να βλέπουν την κατάσταση μιας πυρκαγιάς και να αποφασίσουν που θα επιχειρήσουν οι μονάδες εδάφους και που τα πυροσβεστικά εναέρια μέσα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΔΙΑΦΟΡΑΟι ιπτάμενοι «πυροσβέστες» που δεν πετούν στην Ελλάδα