Τη σημασία της επένδυσης στην προώθηση θετικών συμπεριφορών και προσεγγίσεων, στη βάση αξιών και στοχεύσεων που ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες κάθε σχολικής κοινότητας, ανέδειξε η ημερίδα ‘Ενίσχυση της Ευζωία των Νηπιαγωγών μέσω της Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς’. Παράλληλα, στο πλαίσιο των εργασιών της ημερίδας, τονίστηκε η ανάγκη για παροχή διαρκούς και ολιστικής υποστήριξης προς τους εκπαιδευτικούς για την επαγγελματική τους μάθηση και τη διασφάλιση της ευζωίας τους.
Με ιδιαίτερη επιτυχία και συγκεντρώνοντας το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή πέραν των 80 εκπαιδευτικών διενεργήθηκε η Ημερίδα που συνδιοργάνωσε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου με το ερευνητικό κέντρο CARDET και το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Κύπρου, το Σάββατο 27 Μαΐου. Η ημερίδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Ενίσχυση της Ευζωίας των Εκπαιδευτικών μέσω της Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ProW)» για την παρουσίαση των ωφελημάτων της εφαρμογής του Συστήματος Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς στα νηπιαγωγεία και των συμπερασμάτων που εξάχθηκαν από την εφαρμογή του προγράμματος στην Κύπρο.
Στο πλαίσιο της ημερίδας, μέσα από παρουσιάσεις διακεκριμένων ομιλητών, με εξειδίκευση στο Σύστημα Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς, έγινε λεπτομερής ανάλυση των προκλήσεων που οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν και της σημασίας της επένδυση σε μέτρα και δράσεις για την ψυχική ενδυνάμωση και την ενίσχυση της ευζωίας τους. Παράλληλα παρουσιάστηκε η εμπειρία και τα αποτελέσματα της εφαρμογής του Συστήματος στην Ελλάδα αλλά και στην Κύπρο μέσα από ο έργο ProW το οποίο συνεργάστηκε με 19 νηπιαγωγεία σε όλη την Κύπρο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προσέλκυσε δε η παρουσίαση από εκπροσώπους 4 νηπιαγωγείων που συμμετείχαν στο ProW, των εμπειριών από την εφαρμογή των προσεγγίσεων και των εργαλείων του έργου. Οι εργασίες τη Ημερίδας, ολοκληρώθηκαν με τη διενέργεια ανοιχτής συζήτησης όπου δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να καταθέσουν τα ερωτήματα και τις απόψεις προς τους συντελεστές του έργου και τους εμπειρογνώμονες στο Σύστημα Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς.
Η διοργάνωση της Ημερίδας και κυρίως οι δράσεις και προσεγγίσεις που προωθήθηκαν από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ProW διενεργήθηκαν στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας των συντελεστών του έργου να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς και να συμβάλουν στη ενίσχυση και βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Αποτελούν δε ένα κομμάτι της πολύπλευρης δραστηριότητας που αναπτύσσουν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, το CARDET και το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Κύπρου για την επαγγελματική μάθηση και ευζωία των εκπαιδευτικών, μέσα από καινοτόμες προσεγγίσεις, στην Κύπρο.
Σχετικά με το έργο
Το έργο «Ενίσχυση της Ευζωίας των Εκπαιδευτικών μέσω της Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ProW)», στοχεύει στην ανάπτυξη, μέσω πειραματικής έρευνας, τεκμηριωμένων πολιτικών και πρακτικών για την ενίσχυση του επαγγέλματος, των ευκαιριών σταδιοδρομίας και των ικανοτήτων των παιδαγωγών στην Αγωγή και Φροντίδα Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας (Early Childhood Education & Care). Το ProW εφαρμόζεται από 11 οργανισμούς από την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Πορτογαλία και επιδιώκει να προωθήσει, να εξετάσει και να διαμορφώσει πολιτικές και μηχανισμούς για την ενδυνάμωση και υποστήριξη των παιδαγωγών χρησιμοποιώντας προσεγγίσεις από το πεδίο της Θετικής Ψυχολογίας και το σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς στο σχολείο (SWPBS).