Σε crash test για την επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου αναδεικνύεται η σημερινή επαναφορά των πρώτων δρομολογίων. Είκοσι δύο μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, επιστρέφουν σταδιακά από σήμερα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τις Hellenic Train και ΟΣΕ να καλούνται κερδίσουν το δύσκολο «στοίχημα» της ανάκτησης της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού.
Συγκεκριμένα σήμερα επανεκκινούν τα εξής δρομολόγια:
- Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
- Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
- Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
- Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
- Θεσσαλονίκη – Δράμα
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
- Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
- Πάτρα – Ρίο
- Διακοφτό – Καλάβρυτα
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Βόλος – Μηλιές
- Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
Τα επόμενα στάδια
Σταδιακά και ανά πενθήμερο θα προστίθενται νέα δρομολόγια ως εξής:
27.03.2023 – Επανεκκίνηση:
- Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
01.04.2023 – Επανεκκίνηση:
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (ένα πρωινό ζεύγος)
- Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
- Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
- Λάρισα – Βόλος
- Λαμία – Στυλίδα
- 06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
11.04.2023 – Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
- Λοιπά δρομολόγια
Ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας
Για την επανεκκίνηση των δρομολογίων το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ανακοινώσει ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας που προβλέπουν μεταξύ άλλων τα εξής:
- Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
- Στελέχωση ανοικτών σταθμών με δύο σταθμάρχες.
- Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
- Δύο μηχανοδηγοί σε όλους τους προαστιακούς συρμούς.
- Στελέχωση των προαστιακών συρμών με έναν συνοδό.
- Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
- Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.
- Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
- Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.