Υπόμνημα με τρεις ενότητες που αφορούν Έργα, Νομοσχέδια και Πολιτικές σε εξέλιξη και άλλα θέματα που χρήζουν παρακολούθησης/αποφάσεων, κατέθεσε στη νέα Υπουργό Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, ο τέως πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου, Πρόδρομος Προδρόμου.
Η πρώτη ενότητα αφορά τις προτεραιότητες/θέματα για διεκπεραίωση/εφαρμογή αποφάσεων, δηλαδή θέματα που χρήζουν διεκπεραίωσης στη βάση αποφάσεων που έχουν ληφθεί ή διαδικασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Η δεύτερη αφορά άλλες προτεραιότητες, δηλαδή θέματα που έχουν εξεταστεί και είναι σχετικά ώριμα για αποφάσεις ή άλλα ζητήματα για τα οποία προβλέπεται να πρέπει να ληφθούν αποφάσεις στο επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς και σχεδιασμοί των οποίων η εφαρμογή βρίσκεται σε εξέλιξη.
Με βάση καλά ενημερωμένες πηγές του ΚΥΠΕ, στο σχετικό Υπόμνημα που κατέθεσε ο Πρόδρομος Προδρόμου υπάρχει και μια τρίτη ενότητα που αφορά ζητήματα που χρειάζονται παρακολούθηση.
Ένα από τα ζητήματα είναι η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση των Σχολείων. Σύμφωνα με το σημείωμα του τέως Υπουργού το συγκεκριμένο ζήτημα χρήζει παρακολούθησης ως προς την εφαρμογή της σύμβασης για τον σχεδιασμό και την παροχή υπηρεσιών με στόχο την πλήρη ηλεκτρονική λειτουργία των επικοινωνιών και εργασιών του κοινού με όλα τα σχολεία.
Σημειώνεται ότι ο ανάδοχος προχωρεί στη βάση της σύμβασης που έχει υπογραφεί και τα πρώτα παραδοτέα αναμένονται με την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους.
Ένα άλλο ζήτημα είναι η εφαρμογή του νέου σχεδιασμού υποδοχής και ένταξης μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία (ΜΜΒ).
Συγκεκριμένα, ο τέως Υπουργός αναφέρει πως η μεγάλη αύξηση του αριθμού των ΜΜΒ και ο εντοπισμός κενών και μειωμένης αποτελεσματικότητας στις διαδικασίες και τα προγράμματα «Ελληνομάθειας», οδήγησαν σε ένα νέο σχεδιασμό που εφαρμόζεται από το σχολικό έτος 2021-22 στη Μέση και 2022-23 στη Δημοτική Εκπαίδευση.
Προσθέτει πως σύμφωνα με αυτό το σχεδιασμό το κάθε σχολείο καταρτίζει ειδικό μητρώο στη βάση των δεδομένων της σχετικής πλατφόρμας που τηρείται στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και σύμφωνα με τις διαγνώσεις του προγράμματος Ελληνομάθειας και παρακολουθεί, σύμφωνα με τα δεδομένα και τις αντικειμενικές ανάγκες των ΜΜΒ την πρόοδο της ομαλής ένταξης.
Σημειώνει ότι η αρχή που πρέπει να εφαρμοστεί είναι ότι προκειμένου να επωφελούνται πραγματικά από τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία μετέχουν, οι ΜΜΒ θα πρέπει να μαθαίνουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί μέσα από γενική εφαρμογή ο σχεδιασμός όπως έχει καταγραφεί και εποπτεύεται από τη Γενική Διεύθυνση.
Ανάμεσα στα ζητήματα που χρειάζονται παρακολούθηση είναι και η Συμφωνία για το Ελληνικό Σπίτι στην Πανεπιστημιούπολη Παρισιού, δηλαδή η παρακολούθηση της εφαρμογής της συμφωνίας που υπογράφηκε μεταξύ της Κυπριακής και της Ελληνικής Δημοκρατίας για παραχώρηση αριθμού θέσεων στο «Ελληνικό Σπίτι» (Fondation Hellénique) στην Πανεπιστημιούπολη (Cité Universitaire) για τη φιλοξενία αριθμού Κυπρίων φοιτητών, με την παραχώρηση αριθμού δωματίων.
Άλλα ζητήματα είναι η Συμφωνία με την Ακαδημία του Πουατιέ (Γαλλία), δηλαδή η συνέχεια στην προκαταρκτική συμφωνία συνεργασίας με την Ακαδημία του Πουατιέ (Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Διευθυντών, πρόγραμμα ευημερίας μαθητών, προφίλ «Ευρωπαίου εκπαιδευτικού» κ.ο.κ.), η παρακολούθηση της δοκιμαστικής λειτουργίας του παραρτήματος του Γαλλο-κυπριακού Σχολείου στη Λεμεσό και επέκταση από την Προδημοτική σε τάξεις δημοτικού σχολείου, σε συνεργασία με τη Γαλλική Πρεσβεία, την Alliance Française και το Διαχειριστικό Συμβούλιο του Γαλλο-κυπριακού σχολείου.
Ένα άλλο ζήτημα είναι η αναβάθμιση της συμφωνίας συνεργασίας του ΥΠΑΝ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Σύμφωνα με το σημείωμα του τέως Υπουργού Παιδείας, στη βάση της υφιστάμενης συμφωνίας συνεργασίας και μετά από διερευνητικές διαβουλεύσεις με τις πρυτανικές αρχές του ΕΚΠΑ, θα υπάρξει συνέχεια και ανάπτυξη περαιτέρω συνεργασίας (ενδεχόμενο συνεργασίας στο πλαίσιο του Κέντρου Κλασικών Σπουδών και Ελληνικής Γραμματείας που εδρεύει στο Παγκύπριο Γυμνάσιο).
Άλλα ζητήματα είναι η παρακολούθηση της απόφασης για εγκαθίδρυση έδρας κυπριακών σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και συνέχιση της διερεύνησης περαιτέρω περιθωρίων συνεργασίας, η εφαρμογή της απόφασης για κοινοποίηση στους γονείς μαθητών/τριών των δημοτικών σχολείων της έκθεσης Σχολικής Έκθεσης Προόδου, στο πλαίσιο του νέου σχεδίου αξιολόγησης μαθητών και η εφαρμογή της απόφασης για κοινοποίηση των εξεταστικών δοκιμίων των μαθητών/τριών Μέσης Εκπαίδευσης στη διαδικασία ανατροφοδότησης, που προβλέπεται από τη νομοθεσία, προκειμένου οι μαθητές/τριες να λαμβάνουν γνώση κενών και ελλείψεων και να καθίσταται χρήσιμη η όλη διαδικασία.