Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

35.8 C
Nicosia
Σάββατο 21 Ιουνίου 2025 | 20:19

Γεραπετρίτης: Το συγνώμη και η επόμενη μέρα για τους σιδηρόδρομους

Το σχέδιο επανεκκίνησης των εμπορευματικών και επιβατικών τρένων και ενίσχυσης της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου παρουσιάζει σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος και για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Στην αρχή της εισήγησής του, ο κ. Γεραπετρίτης εξέφρασε την οδύνη και τον σπαραγμό του για ό,τι συνέβη στα Τέμπη. «Πρόκειται για μία πρωτοφανή εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους. Η οδύνη αυτή θα πρέπει να βρει μια κάθαρση» ανέφερε.

«Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί»

Υπογράμμισε ακόμη ότι το ζήτημα δεν προσφέρεται για κομματική αντιπαράθεση και πρόσθεσε πως «η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί».

«Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, διότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το δυστύχημα» είπε, σημειώνοντας πως η συγγνώμη αυτή δεν είναι προσχηματική.

Επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων με τους αναγκαίους όρους ασφαλείας

Ανέφερε ακόμη πως στόχος του αφότου ανέλαβε καθήκοντα είναι «να προχωρήσουν οι έρευνες για την απόλυτη εξιχνίαση αυτού που συνέβη» αλλά και να διαμορφωθεί να πλαίσιο δράσεων ώστε στο συντομότερο δυνατό χρόνο να υπάρξει η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων με τους αναγκαίους όρους ασφαλείας.

Ξεκαθάρισε στη συνέχεια πως η απόδοση ευθυνών είναι αντικείμενο της ελληνική Δικαιοσύνης και πως ο ίδιος δεν θα εμπλακεί στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη διοικητική διερεύνηση, κάτι το οποίο έχει αναλάβει να εξετάσει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων.

Επεσήμανε παράλληλα πως η δική του θέση «δεν εμποδίζει τον κοινοβουλευτιό έλεγχο» και ότι ο ίδιος είναι στη διάθεση της Βουλής. «Είναι αυτονόητο θα υπάρξει πλήρης διαφάνεια περιλαμβανομένης και της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Ο ίδιος θα προκαλέσω συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ώστε να συζητήσουμε για τα ζητήμα των παθογενειών στους σιδηροδρόμους και να βρούμε έναν κοινό τόπο που θα αποδίδει ευθύνες και θα αξιολογεί τα ζητήμα ασφάλειας των μεταφορών».

Τις επόμενες μέρες οι νέες διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

Προανήγγειλε ακόμη πως τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και πως με τις νέες διοικήσεις «θα προχωρήσουμε σε ταχεία επανέναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογών».

Τα λάθη

Είπε ακόμη ότι οι διαπιστώσεις που έκανε μετά την αυτοψία που πραγματοποίησε ήταν πως το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. «Άρα το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο να έχει υπάρξει η αυτόματη χάραξη πορείας πάνω στον πινακα τηλειδοποοίησης, το οποίο δεν φαίνεται να έχει συντελεστεί. Επιπλέον, συνέχισε, η χειροκίνητη αλλαγή κλειδιού δεν συντελέστηκε με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία 62 να περιέλθε σε λάθος γραμμή και θα έπρεπε να υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον ηλεκτρονική πίνακα ελέγχου και για μια απόσταση 5,5 χλμ όταν φαίνεται πάνω στον πίνακα η πορεία του τρένου». Αν είχε υπάρξει η παρακολούθηση στον πίνακα μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο διότι θα είχε διαπιστωθεί η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή, εξήγησε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΓεραπετρίτης: Το συγνώμη και η επόμενη μέρα για τους σιδηρόδρομους