Με τη συμμετοχή 200 τμημάτων δημοτικών σχολείων από Κύπρο και Ελλάδα πραγματοποιήθηκε προσφάτα η διαδικτυακή εκπαιδευτική δράση: «Η Αθηνά και ο Ντίκι στον Μαγικό Κόσμο του Διαδικτύου», με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, η συγκεκριμένη δράση συνδιοργανώθηκε, στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, από το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου Κύπρου – CYberSafety, το οποίο συντονίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, και το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου Ελλάδος.
Σημειώνεται πως στην εν λόγω εκπαιδευτική δράση, που είχε ως στόχο την ενδυνάμωση δημιουργικών και κριτικά σκεπτόμενων μαθητών και μαθητριών σε θέματα δημιουργικής, υπεύθυνης και ασφαλούς αξιοποίησης του Διαδικτύου, συμμετείχαν 200 περίπου τμήματα Β΄ και Γ΄ τάξεων δημοτικών σχολείων της Κύπρου και της Ελλάδας.
Όπως αναφέρεται, με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, οι μαθητές και οι μαθήτριες, με τη βοήθεια των συγγραφέων και των ηρώων των παραμυθιών «Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα» και «Ο Ντίκι στον Μαγικό Κόσμο του Διαδικτύου», ενημερώθηκαν για την ασφαλή και την υπεύθυνη αξιοποίηση του Διαδικτύου και ειδικότερα για τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την πολύωρη ενασχόληση και την επικοινωνία με αγνώστους στο διαδίκτυο.
Προστίθεται πως η προσπάθεια αυτή πρόσφερε την ευκαιρία σε τάξεις από Ελλάδα και Κύπρο να μετουσιώσουν σε πραγματικότητα το σύνθημα της σχετικής ημέρας «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο», αξιοποιώντας και ενθαρρύνοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου.
Συμπληρώνεται πως η σχετική δράση ενισχύει περαιτέρω την αγαστή συνεργασία μεταξύ των δύο Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου (Κύπρου και Ελλάδας), υιοθετώντας την προτροπή των σχετικών φορέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Insafe και INHOPE) για ανταλλαγή απόψεων, βέλτιστων πρακτικών, εμπειριών και τεχνογνωσίας, που αφορούν στην προώθηση της ασφαλούς και υπεύθυνης χρήσης του Διαδικτύου, καθώς επίσης, και της ανταλλαγής και αξιοποίησης εκπαιδευτικού υλικού, σε έντυπη και ψηφιακή μορφή, μεταξύ των δύο Κέντρων.