Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

11.8 C
Nicosia
Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 | 3:07

Η Γαλλία επιβάλλει πρόστιμο 60 εκατομμυρίων ευρώ στη Microsoft για διαφημιστικά cookies

Η αρχή προστασίας της ιδιωτικής ζωής της Γαλλίας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι επέβαλε πρόστιμο 60 εκατομμυρίων ευρώ στον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό Microsoft για την επιβολή διαφημιστικών cookies στους χρήστες.

Επεξηγώντας τους λόγους πίσω από το μεγαλύτερο πρόστιμο που επιβλήθηκε το 2022, η Εθνική Επιτροπή Τεχνολογίας και Ελευθεριών (CNIL) δήλωσε ότι μετά από έρευνες διαπίστωσε ότι «όταν οι χρήστες επισκέπτονταν τον εν λόγω ιστότοπο, κατατέθηκαν cookies στο τερματικό τους χωρίς τη συγκατάθεσή τους, ενώ τα cookies αυτά χρησιμοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, για διαφημιστικούς σκοπούς». Επίσης, «παρατήρησε ότι δεν υπήρχε κουμπί που να επιτρέπει την άρνηση της κατάθεσης των cookies τόσο εύκολα όσο και την αποδοχή τους».

Η CNIL δήλωσε ότι το πρόστιμο δικαιολογείται εν μέρει λόγω των κερδών που αποκόμισε η εταιρεία από τα διαφημιστικά έσοδα που προέκυψαν έμμεσα από τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω των cookies – μικροσκοπικά αρχεία δεδομένων που παρακολουθούν την περιήγηση στο διαδίκτυο.

Στην εταιρεία δόθηκε προθεσμία τριών μηνών για να διορθώσει το πρόβλημα, με πιθανή περαιτέρω ποινή 60.000 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στη Microsoft Ιρλανδίας, όπου η εταιρεία έχει την ευρωπαϊκή της βάση.

Σε ανακοίνωσή της η Microsoft ανέφερε ότι είχε εισαγάγει βασικές αλλαγές στις πρακτικές της για τα cookies, ακόμη και πριν ξεκινήσει αυτή η έρευνα.

«Συνεχίζουμε να ανησυχούμε για τη θέση της CNIL σχετικά με τη διαφημιστική απάτη», ανέφερε, προσθέτοντας ότι πιστεύει ότι η θέση του γαλλικού εποπτικού φορέα «θα βλάψει τους Γάλλους ιδιώτες και τις επιχειρήσεις».

Από τότε που η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε το 2018 νόμο για τα προσωπικά δεδομένα, οι εταιρείες διαδικτύου αντιμετωπίζουν αυστηρότερους κανόνες που τις υποχρεώνουν να ζητούν τη συγκατάθεση των χρηστών πριν εγκαταστήσουν cookies.

Πέρυσι, η CNIL δήλωσε ότι θα διενεργήσει επί ένα έτος ελέγχους κατά των ιστότοπων που δεν τηρούν τους κανόνες σχετικά με τη χρήση των cookies ιστού.

Η Google και το Facebook τιμωρήθηκαν από τη γαλλική ρυθμιστική αρχή με πρόστιμα ύψους 150 εκατομμυρίων και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα για παρόμοιες παραβάσεις γύρω από τη χρήση των cookies.

Οι δύο εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης έλεγχο σχετικά με την πρακτική τους να στέλνουν τα προσωπικά δεδομένα των κατοίκων της ΕΕ σε διακομιστές στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ οι τεχνολογικοί κολοσσοί συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν πληθώρα υποθέσεων σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η ευρωπαϊκή αρχή ελέγχου δεδομένων έλαβε δεσμευτικές αποφάσεις σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων από την Meta, την ιδιοκτήτρια των Facebook, Instagram και WhatsApp.

Ο Ευρωπαίος Επόπτης Προστασίας Δεδομένων ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι οι αποφάσεις αφορούσαν τη χρήση δεδομένων από τη Meta για στοχευμένη διαφήμιση, αλλά δεν έδωσε λεπτομέρειες για την απόφασή του ή τα προτεινόμενα πρόστιμα.

Η τελευταία υπόθεση ακολούθησε καταγγελίες της ομάδας Noyb, η οποία δραστηριοποιείται υπέρ της προστασίας της ιδιωτικής ζωής, ότι οι τρεις εφαρμογές της Meta δεν πληρούν τους αυστηρούς κανόνες της Ευρώπης για την προστασία των δεδομένων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!