Την πρώτη της παραγγελία σε νέα πλοία μετά από περίπου δύο χρόνια φέρεται πως πραγματοποίησε η Latsco Shipping, συμφερόντων Πάρι Κασιδόκωστα – Λάτση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η ναυτιλιακή υπέγραψε συμβόλαιο ναυπήγησης δύο πλοίων μεταφοράς LPG με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE).
Η συγκεκριμένη γιάρδα ανακοίνωσε την Παρασκευή την παραγγελία, χωρίς, όμως, να κατονομάζει τον πλοιοκτήτη που την τοποθέτησε. Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι το συνολικό κόστος της επένδυσης προσεγγίζει τα 188 εκατ. δολάρια, ότι η κατασκευή θα γίνει στη θυγατρική Hyundai Heavy Industries (HHI) και τα βαπόρια θα παραδοθούν στο τέλος του 2025.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για δύο VLGCs (Very Large Gas Carriers), χωρητικότητας 88.000 κυβικών μέτρων έκαστο.
H τελευταία παραγγελία της εταιρείας φέρεται να έγινε το 2020, όταν συμφώνησε τότε να ναυπηγήσει τέσσερα υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs) τα οποία παραδόθηκαν φέτος.
Ράλι στη ναυλαγορά των LPG carriers
H Latsco Shipping είναι ιδιαίτερα δραστήρια στην αγορά μεταφοράς LPG, καθώς διαθέτει ήδη 8 VLGCs, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της. Τα ναύλα στην αγορά «σκαρφάλωσαν» πρόσφατα στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τουλάχιστον πέντε ετών, εν μέσω αυξημένων εξαγωγών και ζήτησης για το καύσιμο.
Όπως έγραψε η «Ν», τόσο η παγκόσμια κατανάλωση όσο και η παραγωγική χωρητικότητα LPG θα διογκωθούν σημαντικά μέχρι το 2025. Τα τονο-μίλια μεταφοράς του καυσίμου διά θαλάσσης αναμένεται να σημειώσουν ανάπτυξη 15,2% έως το 2024. Το στοιχείο, ωστόσο, που δημιουργεί ερωτηματικά για την ανθεκτικότητα του ράλι στην αγορά είναι τα βιβλία παραγγελιών στα μεγάλα και μεσαία μεγέθη.
Πέρα από τη Latsco, η μόνη άλλη ελληνική ναυτιλιακή που παρήγγειλε πλοία μεταφοράς LPG στη διάρκεια του τρέχοντος έτους είναι η Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη.
Ο στόλος
Στο στόλο της Latsco Shipping εντοπίζονται σήμερα, με βάση την ιστοσελίδα της, 29 πλοία (tankers και gas carriers). Παράλληλα, η οικογένεια Λάτση ελέγχει την Latsco LNG Marine Management, με στόλο δύο πλοίων μεταφοράς LNG και τις Marla Tankers και Marla Dry, οι οποίες διαχειρίζονται τρία δεξαμενόπλοια και δύο φορτηγά αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι η οικογένεια έκανε φέτος άνοιγμα και στα containerships και έχει πλέον παρουσία σε όλους τους βασικούς ναυτιλιακούς κλάδους. Όπως έχει γράψει η «Ν», αγόρασε τουλάχιστον δύο υπό ναυπήγηση σε ιαπωνική γιάρδα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο λόγος για τα Marla Tiger και Marla Bull (αμφότερα χωρητικότητας 1.984 TEUs), τα οποία έχουν παραδοθεί και είναι ήδη ναυλωμένα.