Το 2014, όταν η Ινδία άρχισε να κάνει τα πρώτα της βήματα στην προώθηση του εθνικού προγράμματος «Ψηφιακή Ινδία», υπήρξε μια ομάδα ανθρώπων που χλεύασαν αυτήν την προσπάθεια, λέγοντας ότι οι φτωχοί «θα σπαταλήσουν δεδομένα». Άλλοι πάλι θεώρησαν ότι οι φτωχοί δεν θα είχαν καν τη βασική ικανότητα να κατανοήσουν την ψηφιακή καμπάνια. Ωστόσο, η Ινδία συνέχισε να κινείται στο μονοπάτι της εκστρατείας, η οποία αποδείχθηκε καθοριστική για τη βελτίωση της διαβίωσης στη χώρα. Το 4G έδωσε νέα ώθηση στην ανάπτυξη της Ινδίας οπότε τώρα είναι η σειρά του 5G να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο ανάπτυξης.
Η 1η Οκτωβρίου 2022 θα μείνει στη μνήμη ως η πιο επαναστατική μέρα όχι μόνο για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών αλλά και για το αναπτυξιακό ταξίδι της Ινδίας. Την ημέρα αυτή κατά τη διάρκεια του India Mobile Congress ο πρωθυπουργός Narendra Modi λάνσαρε την υπηρεσία 5G σε 13 πόλεις της χώρας. Επίσης λειτούργησε εξ αποστάσεως ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν στη Σουηδία μέσω της τεχνολογίας 5G ενώ βίωσε και διάφορες άλλες τεχνολογικές καινοτομίες που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση όπως όταν ένας δάσκαλος σε σχολείο της Βομβάης δίδαξε μαθητές από τρεις διαφορετικές τοποθεσίες ή όταν ο πρωθυπουργός συνομίλησε στη σκηνή με το ολόγραμμα μιας μαθήτριας από το Uttar Pradesh.
Κορυφαίοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, συμπεριλαμβανομένων των Jio και Airtel, παρουσίασαν την τεχνολογία 5G τους στο India Mobile Congress 2022, παρουσία του πρωθυπουργού Modi. Στην πραγματικότητα, η πλήρης διάθεση των υπηρεσιών 5G θα γίνει μέχρι το τέλος του 2023 με τις Airtel και Jio να είναι οι πρώτες εταιρείες που θα προσφέρουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Πιλοτικά το 5G ξεκινά από το Δελχί και άλλες 12 μεγάλες πόλεις: Mumbai, Ahmedabad, Bengaluru, Chandigarh, Chennai, Gandhinagar, Gurugram, Hyderabad, Kolkata, Jamnagar, Lucknow και Pune. Στα επόμενα δύο χρόνια, δηλαδή μέχρι το 2024, η υπηρεσία 5G θα επεκταθεί σε όλη την Ινδία.
Ο πρωθυπουργός Modi είπε ότι όταν μιλάμε για την Ψηφιακή Ινδία, κάποιοι πιστεύουν ότι είναι απλώς ακόμα ένα κυβερνητικό σχέδιο. Όμως η Ψηφιακή Ινδία δεν είναι απλώς μία ονομασία, είναι ένα μεγάλο όραμα για την ανάπτυξη της χώρας. Ο στόχος αυτού του οράματος είναι να μεταφέρει στον λαό μια τεχνολογία η οποία δουλεύει για τους ανθρώπους και λειτουργεί συνδεόμενη με τους ανθρώπους. «Θυμάμαι, όταν φτιάχνονταν η στρατηγική για τον τομέα της κινητής τηλεφωνίας, είχα πει ότι η προσέγγισή μας πρέπει να είναι ολιστική, όχι αποσπασματική. Για την επιτυχία της Ψηφιακής Ινδίας, ήταν απαραίτητο να καλυφθούν όλες οι διαστάσεις αυτού του τομέα ταυτόχρονα. Εστιάσαμε λοιπόν σε τέσσερις πυλώνες: την τιμή της συσκευής, την ψηφιακή συνδεσιμότητα, το κόστος των δεδομένων και να σκεφτόμαστε “πρώτα ψηφιακά”. Η Νέα Ινδία δεν θα παραμείνει μόνο καταναλωτής, αλλά θα διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη και εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ινδός πρωθυπουργός.