Μέτρα προφύλαξης από ηλεκτρονικές απάτες προτείνει η Ελληνική Τράπεζα, η οποία εξέδωσε σχετικό δελτίο Τύπου.
Η Τράπεζα υπενθυμίζει ότι οι πελάτες πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην εμπιστεύονται τους κωδικούς και τα προσωπικά τους στοιχεία σε κανέναν. Δεν δίνουμε ποτέ και σε κανέναν κωδικούς ή εμπιστευτικές πληροφορίες μέσω τηλεφώνου, ηλεκτρονικού μηνύματος ή SMS.
Η Τράπεζα δεν θα ζητήσει σε καμία περίπτωση τέτοια στοιχεία μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού μηνύματος.
Οι πελάτες παροτρύνονται να αλλάζουν συχνά τους κωδικούς τους και να βεβαιώνονται ότι η ιστοσελίδα που έχουν επισκεφθεί είναι της ανάλογης εγκυρότητας, υπογραμμίζει το δελτίο Τύπου.
Τονίζεται ότι οι πελάτες πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά τις ειδοποιήσεις που λαμβάνουν από την Τράπεζα στο κινητό τους (SMS, push notification) ή μέσω Online Banking. Αν δεν έχουν πραγματοποιήσει τις ενέργειες που περιγράφονται, δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουν ή να μοιραστούν το OTP που έχει σταλεί στο κινητό τους.
Οι επιτήδειοι, προσποιούμενοι υπαλλήλους τραπεζικών ιδρυμάτων, προσπαθούν να αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς με διάφορους τρόπους όπως με ηλεκτρονικά μηνύματα ή SMS, ζητώντας κωδικούς, αριθμούς καρτών ή αριθμούς τραπεζικής, ακόμη και κωδικούς μιας χρήσης. Μπορούν ακόμα να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές κλήσεις, ζητώντας κωδικούς και εμπιστευτικές πληροφορίες, ή να αποστείλουν ονομαστικά μηνύματα σε πελάτες.
Σημειώνεται ότι οι επιτήδειοι θα προσπαθήσουν να επιτύχουν τον σκοπό τους “με διαφημίσεις ή παραπλανητικά μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζοντας τους πελάτες ως νικητές κάποιου διαγωνισμού και κατόπιν επικοινωνούν με τον πελάτη ζητώντας εμπιστευτικές πληροφορίες και κωδικούς”.
Οι πελάτες της Ελληνικής Τράπεζας παροτρύνονται να επικοινωνήσουν με το Κέντρο Επικοινωνίας Πελατών στο τηλέφωνο 80009999 σε περίπτωση που λάβουν ένα ύποπτο μήνυμα ή email όπου κάποιος προσποιείται τραπεζίτη ή εκπρόσωπο της Τράπεζας ζητώντας τα στοιχεία τους, καταλήγει το δελτίο Τύπου.