Την ανάγκη όπως το κόστος της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας να επιμερστεί σε όλους τους φορείς της εφοδισαστικής αλυσίδας, εξέφρασαν ναυτιλιακοί παράγοντες σε συζήτηση με θέμα “Συνεργασία για μία πιο Πράσινη Ναυτιλία” διοργάνωσε το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου “Ναυτιλιακή Κύπρος 2022”, το οποίο πραγματοποιήθηκε την πρώτη ημέρα του Συνεδρίου, 10 Οκτωβρίου 2022.
Το θέμα της απανθρακοποίησης είναι ένα από τα βασικά θέματα που απασχολούν την παγκόσμια ναυτιλία, στο πλαίσιο της διεθνούς ώθησης προς την πράσινη μετάβαση.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΚΝΕ, ομιλητές στη συζήτηση ήταν οι George Wells, Global Head Assets & Structuring της Cargill International SA, Nikolaus H. Schües, Πρόεδρος (President Designate) του Βαλτικού και Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλίου (Baltic & International Maritime Council – BIMCO), ο Claes Berglund, Τέως Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (European Community Shipowners’ Associations – ECSA) και ο Dieter Rohdenburg, Αντιπρόεδρο του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου και CEO της Intership Navigation.
Ο Nikolaus H. Schües άνοιξε τη συζήτηση με την άποψη ότι το κόστος της απανθρακοποίησης θα πρέπει να διανεμηθεί μεταξύ όλων των φορέων που απαρτίζουν ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, κάτι το οποίο υποστήριξε και ο κ. George Wells, σημειώνοντας τη σημασία που θα πρέπει να δοθεί στις ανάγκες των καταναλωτών, οι οποίες καθορίζουν τη ζήτηση και το κόστος. Το πάνελ συζήτησε επίσης την παροχή πράσινων καυσίμων.
Από την πλευρά του, ο Dieter Rohdenburg υπογράμμισε ότι οι ευκαιρίες για παραγωγή πράσινων καυσίμων υπάρχουν και σημείωσε ότι η συνεργασία μεταξύ της βιομηχανίας και των ρυθμιστικών οργάνων είναι το κλειδί προς αυτή την κατεύθυνση.
Επιπρόσθετα, ο κ. Berglund επεσήμανε την τάση για χρήση του LNG ως εναλλακτικού καυσίμου και τον τρόπο με τον οποίο η βιομηχανία μπορεί να μάθει από τη διαδικασία εισαγωγής ενός νέου εναλλακτικού καυσίμου.