Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

18.8 C
Nicosia
Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025 | 8:10

Ryanair: Κλείνει τη βάση της στην Αθήνα για τη χειμερινή σεζόν

Της Έφης Τριήρη
Τη βάση της στην Αθήνα κλείνει η Ryanair από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, δηλ. στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν, όπως επιβεβαιώνει σήμερα η αεροπορική εταιρεία, γεγονός που σημαίνει μία χαμένη επένδυση ύψους 200 εκατ.δολαρίων για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ζωτικής σημασίας, όπως την χαρακτηρίζει ο αερομεταφορέας για την ελληνική οικονομία. Αυτό σημαίνει ότι οι τέσσερις βάσεις που διέθετε στην Αθήνα προ Covid έγιναν δύο πέρυσι για να μηδενιστούν τον φετινό χειμώνα.

Ο λόγος για τον οποίο η Ryanair προβαίνει στην απόφαση αυτή είναι επειδή τόσο το αεροδρόμιο της Αθήνας όσο και τα περιφερειακά τα οποία διαχειρίζεται η γερμανική Fraport δεν προσφέρουν κίνητρα για την εταιρεία για να ενισχύσει την επιβατική της κίνηση στη διάρκεια της χειμερινής σεζόν ή για να φέρει τουρισμό εκτός της περιόδου αιχμής και να συνδέσει την Αθήνα με διάφορους άλλους προορισμούς, καθότι θεωρείται άκρως ελκυστικός προορισμός καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, κ.Έντι Γουίλσον, μιλώντας στη “Ν”, υποστηρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν προσέφερε μακροπρόθεσμα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να επενδύσουν στο αεροδρόμιο της Αθήνας σε περιόδους εκτός αιχμής ή για να αναπτύξουν τουρισμό στα πρότυπα της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κύπρου. Ισχυρίζεται επίσης ότι η απόφαση να πωληθούν τα περισσότερα από τα περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια στον γερμανικό οπερέιτορ είχε καταστροφικό αντίκτυπο στην αγορά εργασίας και στη δημιουργία νέων θέσεων, καθώς η Fraport, όπως αναφέρει, λειτουργεί ως τροχοπέδη για την ελληνική οικονομία περιορίζοντας την ροή των τουριστών και τις συνδέσεις, αφού δεν έχει πρόθεση να μειώσει τις τιμές για να ενισχύσει την κίνηση.

Την ώρα που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τους φόρους και υιοθετούν σχέδια για την ανάκαμψη του τουρισμού, σύμφωνα πάντα με την Ryanair, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να επιβάλει στις αεροπορικές εταιρείες φόρο αεροδρομίου της τάξης των 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας την πρόσβαση στα ελληνικά αεροδρόμια μη ανταγωνιστική. Ο κ. Γουίλσον σημείωσε ότι η εταιρεία έχει υποβάλει στην ελληνική κυβέρνηση αρκετές πρότασεις για αναπτυξιακά σχέδια από το Νοέμβριο του 2021, βάσει των οποίων η Ryanair θα μπορούσε να διπλασιάσει την επιβατική κίνηση από τα 5 στα 10 εκατομμύρια την προσεχή πενταετία, να φέρνει 2,5 εκατ. επιπλέον επιβάτες εκτός περιόδου αιχμής, διευρύνοντας έτσι την τουριστική σεζόν όλο τον χρόνο, αυξάνοντας το τουριστικό εισόδημα, δημιουργώντας 4.000 νέες θέσεις εργασίας και συμβάλοντας στην ανάπτυξη περιοχών.

Ο κ.Γουίλσον αναφέρει ότι ενώ η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητές σε άλλες χώρες, όπως Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία και Κύπρο τον φετινό χειμώνα, στην Ελλάδα έχει περιορίσει τη δυναμικότητά της κατά 40%. Εξηγεί ότι άλλα αεροδρόμια, όπως σε Πορτογαλία, Κροατία και Ιρλανδία, οι φόροι είναι μικρότεροι. Αναφερόμενος δε στους τουριστικούς πράκτορες, είπε ότι εκπροσωπούν μερίδιο μικρότερο από 5% της ελληνικής αεροπορικής κίνησης την χειμερινή σεζόν και συνεπώς η μείωση της δυναμικότητας μίας εταιρείας όπως η Ryanair είναι καταστροφική για την ελληνική οικονομία, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Ο διευθύνων σύμβουλος αναφέρει ότι η Ryanair με 150 νέα αεροσκάφη που αναμενεται να αποκτήσει τα επόμενα τέσσερα έτη, θα καταφέρει να παρουσιάσει ταχεία αύξηση της επιβατικής κίνησης, προσφέροντας δρομολόγια που μπορούν να συνδέσουν πολλές περιοχές. Το μερίδιο του αερομεταφορέα στην ελληνική αγορά κυμαίνεται στο 7% συγκριτικά με το 38% της Aegean και το 15% της Sky Express.

naftemporiki.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήBUSINESSΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣRyanair: Κλείνει τη βάση της στην Αθήνα για τη χειμερινή σεζόν