12.9 C
Nicosia
Τρίτη 19 Νοέμβριος 2024 | 2:54

Κ. Καραμανλής: Σε τέσσερις άξονες το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση

Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση, που βασίζεται σε τέσσερις άξονες, παρουσίασε ο Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Electric Vehicle Conference 2020, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι διεθνώς στον τομέα των μεταφορών αποδίδεται περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς και ότι ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα. Επομένως, πρόσθεσε, είναι σαφές ότι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Ανέφερε, ωστόσο, ότι στην ελληνική αγορά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν το 2019 μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.

Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε στη συνέχεια τους τέσσερις άξονες του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση:

Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων.

«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι “νεκροταφείο αυτοκινήτων”. Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής κι αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων
Για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών
Για την αντικατάσταση των ταξί, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.
Σημείωσε δε ότι στον διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Μάλιστα ήδη, κυκλοφορούν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας.

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους.

Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες.

Τρίτος άξονας του σχεδίου είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.

Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

Και τέταρτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η προετοιμασία για τη νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό, ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη. Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Αυτή είναι η πραγματικότητα» σχολίασε ο κ. Καραμανλής.

Εξέφρασε, τέλος, την πεποίθηση ότι με την ολοκληρωμένη πολιτική που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση, αλλά και με την πολύτιμη αρωγή όπου είναι εφικτό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που στοχεύει στην καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό της χώρας, πολύ γρήγορα, η ηλεκτροκίνηση θα γίνει στην Ελλάδα όχι ένας στόχος για το μέλλον, αλλά η καθημερινότητα στο παρόν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Εντατικές έρευνες για το τροχαίο που έχασε τη ζωή της η 20χρονη από την Ελλάδα

Εντατικές είναι οι έρευνες της Τροχαίας Λευκωσίας σχετικά με το θανατηφόρο τροχαίο που σημειώθηκε στη Λευκωσία, τα ξημερώματα της Κυριακής (18/11), με θύμα την...

Επιδόσεις οικονομίας και υλοποίηση έργων με πόρους ΕΕ συζήτησαν Κεραυνός-Χριστοφόρου

Απόψεις για τις επιδόσεις και προοπτικές της κυπριακής οικονομίας, ειδικά σε σχέση με την πορεία υλοποίησης έργων χρηματοδοτούμενων από ευρωπαϊκούς πόρους, αντάλλαξε ο Υπουργός...

Στήριξη ΥΠΟΙΚ στο Συμβούλιο Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας

Την αμέριστη και συνεχή στήριξη στο έργο του Συμβουλίου Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας εξέτασε ο Υπουργός Οικονομικών Μάκης Κεραυνός. Όπως αναφέρει ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, ο...

Μέχρι 14 Φεβρουαρίου οι αιτήσεις για startups από το IDEA της Τράπεζας Κύπρου

Νέες αιτήσεις από άτομα με καινοτόμες ιδέες που έχουν προοπτική να μετατραπούν σε νεοφυείς επιχειρήσεις, γνωστές ως startups δέχεται μέχρι τις 14 Φεβρουαρίου 2025...

Kαθοριστική η απόφαση ΗΠΑ για πυραύλους από Κίεβο, είπε ο Πολωνός Πρόεδρος

Ο Πολωνός Πρόεδρος Αντρέι Ντούντα δήλωσε σήμερα ότι η απόφαση του Αμερικανού Προέδρου να επιτρέψει στην Ουκρανία να χρησιμοποιήσει αμερικανικής κατασκευής πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς...

Η τυχόν ύπαρξη μονοπωλίων σε τράπεζες, τιμές καυσίμων και νοσοκομεία ενώπιον της Βουλής – Τι είπε η ΕΠΑ

Στο τραπεζικό σύστημα, στις τιμές των καυσίμων αλλά και της πώλησης ιδιωτικών νοσοκομείων σε συγκεκριμένο Fund, επικεντρώθηκε η συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!