Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

33.8 C
Nicosia
Σάββατο 21 Ιουνίου 2025 | 14:42

Με την «όπισθεν» η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου: Η χειρότερη επίδοση από το 1990

Σε νέο χαμηλό έπεσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ πέρυσι καθώς ο κλάδος συνάντησε εμπόδια από την πανδημία  και την έλλειψη τσιπ.

ΕΙδικότερα, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% το 2021, σε 9,7 εκατομμύρια οχήματα. Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση από την έναρξη των στατιστικών το 1990, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Επίσης, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 22% τον περασμένο μήνα σε 950.218 οχήματα και οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μειώθηκαν 1,5% πέρυσι.

Τα στοιχεία έρχονται μετά την ιστορική πτώση σχεδόν 24% που υπέστη ο κλάδος το 2020 λόγω των περιορισμών της πανδημίας και οδήγησε τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σε 3,3 εκατομμύρια λιγότερες από τις πωλήσεις πριν από την κρίση του 2019.

Η έλλειψη ημιαγωγών, τα τσιπ που χρησιμοποιούνται σε πλήθος συστημάτων αυτοκινήτων τόσο στα παραδοσιακά όσο και στα ηλεκτρικά οχήματα, ήταν ο κύριος λόγος που κράτησε πίσω τη βιομηχανία.  «Αυτή η πτώση ήταν το αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών που επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά ειδικά κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021», ανέφερε η ACEA.

Η έλλειψη τσιπ είναι συνέπεια της πανδημίας, καθώς οι κατασκευαστές διαταράχθηκαν από τα lockdown και τους υπαλλήλους που νόσησαν, καθώς και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και αυξημένη παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρονικά. Η πανδημία έχει επίσης εκτοξεύσει τις τιμές πολλών πρώτων υλών και προκάλεσε ελλείψεις εργατικού δυναμικού σε ορισμένες περιοχές.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχικά υποβάθμισαν τον αντίκτυπο της έλλειψης τσιπ, η οποία τελικά τους οδήγησε σε επιβράδυνση της παραγωγής, ή ακόμη και σε αδράνεια.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανέκαμψαν έντονα το δεύτερο τρίμηνο, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου εξαμήνου μειώθηκαν κατά περίπου 20%.

Στο μεταξύ, οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές για τις προμήθειες δεν είναι καλές.  «Η αρχή του 2022 θα συνεχίσει να είναι δύσκολη όσον αφορά τις προμήθειες τσιπ», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Alexandre Marian της AlixPartners.  «Η κατάσταση θα πρέπει να βελτιωθεί στα μέσα του έτους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα εμφανιστούν άλλα προβλήματα, σχετικά με τις πρώτες ύλες, τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού», είπε.

Ο γερμανικός παράγοντας

Η Γερμανία είναι μακράν η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, παράγοντας το ένα τέταρτο των συνολικών πωλήσεων- πάνω από 2,6 εκατομμύρια πέρυσι.  Εάν οι αγορές στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία σημείωσαν μέτρια κέρδη, μια πτώση 10,1% στη Γερμανία παρέσυρε το συνολικό ποσοστό της ΕΕ.

Αν η έλλειψη ημιαγωγών ήταν ο κύριος παράγοντας που εμπόδισε την ανάκαμψη, η ΕΕ παρουσίασε επίσης χαμηλή απόδοση σε σύγκριση με τις άλλες μεγάλες αγορές όπου η ανάκαμψη από την πανδημία ήταν ισχυρότερη.  Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου, για παράδειγμα, αυξήθηκε κατά 4,4% και η αγορά των ΗΠΑ κατά 3,7%.

Η μείωση των ευρωπαϊκών πωλήσεων μπορεί επίσης να αντανακλά «την απότομη αύξηση της μέσης τιμής των αυτοκινήτων καθώς και μια προσδοκώμενη στάση των καταναλωτών σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, η οποία τους ωθεί να αναβάλουν τις αγορές και να διατηρήσουν το τρέχον όχημά τους περισσότερο», ανέφεραν οι αναλυτές του Inovev.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΜε την «όπισθεν» η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου: Η χειρότερη επίδοση από το...