Του Αντώνη Τσιμπλάκη
H υψηλή ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο, σε συνδυασμό με την έλλειψη ελεύθερης χωρητικότητας, έχουν εκτοξεύσει την ναυλαγορά στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στην spot αγορά.
Μετά τις πρόσφατες αναφορές για ναυλώσεις LNG carriers σε τιμές πάνω από τα 200.000 δολάρια την ημέρα, (πάντα στην spot αγορά), αυτή τη φορά τα report αναφέρουν ότι για ένα ταξίδι από Αυστραλία προς Ιαπωνία, ναυλώθηκε πλοίο έναντι 424.000 δολαρίων την ημέρα, εκτινάσσοντας το μεταφορικό κόστος στα 9,3 εκατ. δολάρια.
Η συγκεκριμένη τιμή είναι από τις υψηλότερες που έχουν καταβληθεί σε πλοίο για μεταφορά ενεργειακών προϊόντων.
Τους τελευταίους μήνες η ζήτηση για μεταφορά φορτίων LNG έχει αυξηθεί κατακόρυφα με αποτέλεσμα οι τα κέρδη για τα πλοία να έχουν αυξηθεί κατακόρυφα. Για παράδειγμα οι ναύλοι από Κόλπο του Μεξικού για Ιαπωνία είναι στα 307.000 δολαρια την ημέρα ενώ με προορισμό την Ευρώπη, διαμορφώνονται στα 311.847 δολάρια την ημέρα.
Επισημαίνεται ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο λογίζεται σήμερα ως μεταβατικό καύσιμο, μέχρι να φτάσουμε στις πλήρως πράσινες ενεργειακά λύσεις, και η χρήση του αναμένεται να αυξάνεται κάθε χρόνο, τουλάχιστον μέχρι το 2040.
Η θετική πορεία των ναύλων αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα των ναυτιλιακών εταιρειών που διαχειρίζονται LNG carriers όπως η GasLog του Πήτερ Λιβανού. Η εταιρεία ανακοίνωσε για το γ’ τρίμηνο του 2021, αύξηση κερδών κατά 23,7 εκατομμύρια δολάρια και τζίρου κατά 25 εκατομμύρια δολάρια συγκριτικά με τον το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.