Mercedes-Benz GLA: Πράξη δεύτερη

Ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της Mercedes-Benz στη χώρα μας είναι το GLA. Αυτό το «λίγο απ’ όλα» στην κατηγορία C-Compact, που αναβίβαζε την Α-Class σε πιο δυναμικά επίπεδα, με μια …ψευδαίσθηση φυγής από την πεζή καθημερινότητα. Αντικειμενικά, το στιλ ήταν το κυρίαρχο στοιχείο και όλα τα άλλα έρχονταν σε δεύτερη μοίρα.

Στη νέα μορφή της η GLA (η θηλυκή «απόδοση» γίνεται, εντέχνως, από την ίδια την εταιρία), ακολουθώντας πια και εκείνη τις γραμμές της εντελώς νέας σειράς Α, αποκτά μια περισσότερο mucho εικόνα, με ισχυρότερη δόση SUV σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Το ύψος της να φτάνει πλέον τα 1611 χιλιοστά (1616 με τις ράγες οροφής), δηλαδή τουλάχιστον δέκα εκατοστά υψηλότερη.

Η επίσης υψηλότερη θέση καθίσματος που τη χαρακτηρίζει συνοδεύεται από μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στην μπροστινή σειρά. Ο χώρος ποδιών για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ πιο γενναιόδωρος παρόλο που το μήκος της νέας GLA έχει μειωθεί κατά ενάμισι εκατοστό. Κατά τους ιθύνοντες της μάρκας –και συμφωνούμε επί του προκειμένου-, στα αδιαμφισβήτητα off-road χαρακτηριστικά της συγκαταλέγονται το κάθετο μπροστινό τμήμα, οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις.

Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Off-road στον βασικό εξοπλισμό, το οποίο περιλαμβάνει ένα πρόσθετο πρόγραμμα οδήγησης, λειτουργία υποβοήθησης οδήγησης σε κατηφόρα και μία off-road προβολή κινούμενων εικόνων στην οθόνη πολυμέσων, καθώς και μία ειδική λειτουργία φωτισμού για εκτός δρόμου οδήγηση σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι η νέα GLA κάνει ακόμη ένα βήμα ως προς την ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργίας προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Η GLA έχει τη δυνατότητα να αντιδρά όταν αδρανεί ο οδηγός.

Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με ταχύτητα έως περ. 60 χλμ/ώρα, το σύστημα μπορεί να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα και πεζούς να διασχίζουν τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο. Έτσι, ανάλογα με την κατάσταση, είναι δυνατό να προλαμβάνονται ακόμη και συγκρούσεις με ταχύτητα έως 50 χλμ/ώρα.

Ισχυροί και αποδοτικοί τετρακύλινδροι κινητήρες, εξασφαλίζουν οδηγική απόλαυση, πληρότητα και οικονομία καυσίμου, σε συνδυασμό με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ενώ, το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING, τοποθετεί τη νέα GLA ψηλά στον ανταγωνισμό.

Η νέα GLA θα κάνει το ντεμπούτο της στην Ευρώπη την άνοιξη του 2020 και θα είναι διαθέσιμη στις εκθέσεις των διανομέων στις ΗΠΑ και την Κίνα στις αρχές του καλοκαιριού του 2020. Χάρη στην παγκόσμια κάλυψη του δικτύου πωλήσεων, η Mercedes-Benz προσδοκά ότι, λαμβάνοντας υπόψη τον συνολικό κύκλο ζωής, η GLA πως θα αποτελέσει και πάλι ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της compact κατηγορίας της, ακολουθώντας την A-Class. Η GLA παράγεται στο Rastatt (Γερμανία), στο Hambach (Γαλλία) και στο Πεκίνο για την τοπική αγορά της Κίνας.

TAGS:
Print Friendly and PDF

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ