Αεροπλάνα Refale : Στα ελληνικά σημαίνει "ριπή ανέμου" - Καταιγιστική η δράση τους στον αέρα

Οι Γάλλοι κατασκευαστές το έχουν βαφτίσει Rafale και η ονομασία του στα ελληνικά μεταφράζεται σε "ριπή ανέμου", ένας χαρακτηρισμός που ταιριάζει πλήρως με την καταιγιστική δράση του στους αιθέρες και στο πεδίο των επιχειρήσεων.

Οι ειδικοί το πρώτο που αναλύουν όταν αναφέρονται σε ένα μαχητικό αεροσκάφος είναι η επονομαζόμενη "Γενιά (σ.σ Gen)" στην οποία ανήκει ως μαχητικό αεροπλάνα: «πρόκειται για ένα αεροσκάφος που ανήκει στη γενιά που ορίζουμε "4.5η Γενιά" για τα μαχητικά αεροσκάφη, το μαχητικό που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας μαζί με τα Mirage 2000 στις τελευταίες τους εκδόσεις», απαντά μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104.9FM" ο κ. Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός, διευθυντής του ειδικού σε ζητήματα αεροναυτικής τεχνολογίας περιοδικού "Πτήση", που εξηγεί πως το συγκεκριμένο μαχητικό -που θα ενισχύσει άμεσα τα ελληνικά φτερά όπως ανακοίνωσε το Σάββατο στο Thessaloniki Ηelexpo Forum ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- είχε προταθεί και στο πρόσφατο παρελθόν από τη γαλλική αεροπορική βιομηχανία για τις ανάγκες της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Με την ελληνική ΠΑ να διαθέτει σε πολύ μεγάλο ποσοστό, μαχητικά αεροσκάφη αμερικανικής προέλευσης πριν αλλά και μετά τη μεταπολίτευση, ο κ. Καραϊωσηφίδης εξηγεί πως τα τελευταία 40 και πλέον χρόνια αποτελεί παράδοση η παρουσία έστω και περιορισμένου αριθμού μαχητικών γαλλικής προέλευσης στον συνολικό στόλο της ελληνικής ΠΑ, μια παράδοση που έχει και συγκεκριμένα επιχειρησιακά οφέλη.

«Λίγο ή πολύ οι τύποι των αμερικανικής προέλευσης μαχητικών είναι όμοιοι σε Ελλάδα και Τουρκία έτσι η παρουσία γαλλικών μαχητικών, αρχικά με τα Mirage F1, στη συνέχεια με την απόκτηση των πιο εξελιγμένων 3ης και 4ης Γενιάς εκδόσεων των μαχητικών Mirage 2000, έχει εκτιμηθεί πως δίνει ένα πλεονέκτημα στο Αιγαίο. Αυτό συμβαίνει αφού το εκάστοτε γαλλικό μαχητικό είναι ένα αεροσκάφος που δεν "γνωρίζει" η άλλη πλευρά», εξηγεί ο κ. Καραϊωσηφίδης που τονίζει πως η μεγάλη αλλαγή στη σύσταση της ελληνικής ΠΑ είχε έρθει με την πρώτη, χαρακτηρισθείσα τότε, "Αγορά του Αιώνα", στα τέλη της δεκαετίας του '80 και τις αρχές του '90 προμήθεια 40 μαχητικών Μ2000. Για πρώτη φορά τότε η Ελλάδα είχε αποκτήσει γαλλικά μαχητικά 3ης Γενιάς μαζί τα πρώτα της 40 αμερικανικά F-16.

Η επιχειρησιακή χρήση και οι ανάγκες της Ελλάδας

Σε ότι αφορά δε πολεμικές αεροπορίες που το έχουν επιλέξει, το γαλλικό Rafale έχει επιλεγεί από τις ΠΑ της Ινδίας, της Αιγύπτου αλλά και του Κατάρ ενώ, σύμφωνα με την επίσημη πληροφόρηση, έχει δει πολεμική δράση στη Αφγανιστάν, τη Λιβύη, το Μάλι, το Ιράκ και τη Συρία.

«Πέρα από τα χαρακτηριστικά όπως η τεχνολογία, η εμβέλεια πτήσης κ.ο.κ., ένα στοιχείο που πρέπει να τονιστεί είναι τα όπλα που εκτιμώ πως θα πρέπει να αποκτήσει η χώρα ώστε να αξιοποιηθεί το όποιο πλεονέκτημα του τύπου αυτού. Έτσι από τη μια το συγκεκριμένο μαχητικό θα μπορεί να μεταφέρει τα περισσότερα αν όχι όλα τα όπλα, που σήμερα φέρουν σε αποστολές τα ελληνικά Mirage 2000 στις δύο εκδόσεις που διαθέτει η Ελλάδα, από την άλλη τα Rafale F3R -και μετέπειτα αναβαθμισθέντα σε F4- θα μπορούν να μεταφέρουν ταυτόχρονα δύο πυραύλους SCALP για υποστρατηγική κρούση αλλά και τους μακράς εμβέλειας Αέρος-Αέρος πυραύλους Meteor» εξηγεί ο κ.Καραϊωσηφίδης που στέκεται ιδιαίτερα στο τελευταίο οπλικό σύστημα του οποίου η απόκτηση τονίζει πως θα είναι εκ των ουκ άνευ μετά την αγορά του συγκεκριμένου μαχητικού αεροσκάφους.

«Οι τελευταίοι είναι οι καλύτεροι στην κατηγορία τους σήμερα σε υπηρεσία στον δυτικό κόσμο, με πολύ μεγάλη εμβέλεια 'χτυπήματος' εχθρικού μαχητικού που ξεπερνά τα 100 χιλιόμετρα. Θα είναι μια "μακριά σάρισα" της Ελλάδας στον αέρα», εξηγεί ο Έλληνας ειδικός επί των αεροπορικών συστημάτων.

Πηγή: Σωτήρης Κυριακίδης,ΑΠΕ-ΜΠΕ

TAGS:
Print Friendly and PDF

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ