Στον αέρα οι τελικές βαθμολογίες μαθητών

Σε αναβολή οδηγήθηκε η συζήτηση για την τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας των σχολείων από την Ολομέλεια της Βουλής η οποία μεταφέρθηκε για τη 19η Ιουνίου όπου και θα διεξαχθεί η επόμενη ολομέλεια, αφήνοντας ανοιχτές εκκρεμότητες σε θέματα αξιολόγησης, βαθμολογιών και απουσιών.
 
Με νέα ψηφοφορία η Ολομέλεια της Βουλής αναίρεσε την απόφαση, που πήρε κατά την  εναρξη της συνεδρίας της για να συζητήσει τους δύο κανονισμούς του Υπουργείου Παιδείας κατεπείγον.
 
Η απόφαση για αναίρεση της προηγούμενης απόφαση λήφθηκε με 23 ψήφους υπέρ, 17 εναντίον. Η ψηφοφορία διεξήχθη αφού τα μέλη της Επιτροπής Παιδείας αποσύρθηκαν για να εξετάσουν τους κανονισμούς.
 
Απόρριψη της διαδικασίας κατεπείγοντος εισηγήθηκε για δεύτερη φορά ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου.
 
Οι κανονισμοί, διαβιβάστηκαν στη Βουλή αργά το απόγευμα χθες και δεν είχαν παραληφθεί μέχρι την έναρξη της συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής από τους Βουλευτές, παρόλο που η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας συνήλθε σε πολύωρη συνεδρία πριν την έναρξη της συνεδρίας της Ολομέλειας.

Όπως σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας στην τοποθέτηση του, οι τροποποιήσεις αφορούν στις απουσίες των παιδιών, στην αξιολόγηση, στην προαγωγή και στην απόλυση των μαθητών και μαθητριών, χωρίς τις εξεταστικές διαδικασίες που δεν θα γίνουν φέτος.  Επίσης, περιλαμβάνονταν και ρυθμίσεις για την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τον Σεπτέμβριο κάποια ενισχυτική διδασκαλία για να μετριάσουμε τη φετινή απώλεια διδακτικού χρόνου και να διασφαλίσουμε την ομαλή φοίτηση χωρίς κενά τον επόμενο χρόνο. Πάντα μέσα στο πλαίσιο και τον χρόνο της κανονικής λειτουργίας των σχολείων.

«Πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να μην υπάρξουν συνέπειες για τα παιδιά λόγω απουσιών ούτε να προκύψουν προβλήματα στην προαγωγή ή την απόλυση των μαθητών/μαθητριών από πρόνοιες των υφιστάμενων κανονισμών» είπε.

Τόνισε ακόμη ότι στους Κανονισμούς υπάρχουν ήδη διατάξεις που προβλέπουν για αποφάσεις του Υπουργού σε έκτακτες περιπτώσεις, ειδικά όσον αφορά στην έναρξη και λήξη των μαθημάτων. Χρειάζονται όμως πρόσθετες ρυθμίσεις και για τις απουσίες και για την αξιολόγηση, προαγωγή και απόλυση, οι οποίες θα γίνουν με την έγκριση της τροποποίησης των Κανονισμών. Όπως και ρύθμιση του υφιστάμενου Κανονισμού για τη Δημοτική Εκπαίδευση που προβλέπει ότι απώλεια διδακτικού χρόνου  θα αναπληρώνεται εξ ολοκλήρου από το διδακτικό προσωπικό , κάτι που θα ήταν πρακτικά αδύνατο, αφού θα σήμαινε φοίτηση για να αναπληρωθεί ολόκληρος ο χρόνος από τις 13 Μαρτίου μέχρι τις 20 Μαΐου.   
 
Λόγο για υπερεξουσίες στο ΥΠΠΑΝ κάνουν εκπ. οργανώσεις και ΠΣΕΜ

Έντονες αντιδράσεις εξέφρασαν εκπαιδευτικές οργανώσεις και οργανωμένοι μαθητές γύρω από την πρόθεση της Κυβέρνησης να τροποποιήσει τους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις σημειώνουν πως δεν έλαβαν καμία ενημέρωση για την κίνηση από πλευράς κυβέρνησης να καταθέσει τροποποιητικό νομοσχέδιο υπό τη μορφή του κατεπείγοντος για τους κανονισμούς λειτουργίας των δημόσιων σχολείων, υπογραμμίζοντας πως θα έπρεπε να συζητηθεί μεταξύ των άμεσα εμπλεκομένων, πράγμα που δεν έγινε σε αυτή την περίπτωση.

Από την πλευρά της η ΠΣΕΜ σημειώνει ότι δεν δόθηκε ο απαιτούμενος χρόνος μελέτης και διαβούλευσης της τρόποποίησης πριν τη συζήτηση στη βουλή ενώ κάνουν λόγο για αντιδημοκρατική τροποποίηση που δεν πρέπει να ψηφιστεί. 

 
TAGS:
Print Friendly and PDF

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ